Šéf Force India, Vijay Mallya, cítí, že se vývoj v jeho týmu ubírá správným směrem. Očekávání v jeho zemi jsou přitom vysoká.
V minulých třech sezonách zaznamenala stáj Force India významný pokrok vpřed. První rok (2008) pod vedením Inda sice ještě tým obsadil 10. příčku mezi konstruktéry se ziskem 0 bodů, ale poté už přišel pravidelný posun vpřed: V roce 2009 9. příčka mezi konstruktéry se ziskem 13 bodů, následoval rok 2010 a 7. příčka díky 68 bodům a rok 2011 přinesl týmu opět nejúspěšnější rok jeho historie, když byli mezi týmy 6. a získali 69 bodů.
Podle Mallya není tento vzestup pouze náhodou: "Rok 2008 byl vyčkávací a pozorovací. V roce 2009 jsme pomalu začali zvedat hlavu a nastavili si nové cíle." Vijay Mallya převzal tým v roce 2007, tehdy se jmenoval Spyker.
(zdroj: Force India F1)
V roce 2009 slavil ve Spa tým díky Giancarlu Fisichellovi svoje první pódiové umístění: "To bylo více, než jsme čekali." S bilancí sezony 2011 je tým spokojený, i když: "Je trošku frustrující, že nám na 5. místo chyběly jen 4 body."
A jaký je tedy podle šéfa Force India recept k boji s týmy jako Lotus nebo Mercedes? "Naši zaměstnanci musí mít větší nasazení a vášeň pro tento sport, musíme vybrat správné priority. Samotné peníze úspěch nezaručují. Už jsme došli tak daleko, že musí být naším cílem 5. místo mezi týmy."
"Indové jsou velmi pyšní na to, že tým z jejich země dokáže bojovat v F1. Teď už bude obtížné naplnit jejich očekávání. Lidé v Indii totiž očekávají, že v nové sezoně porazíme Mercedes. Plán Roye (Roy Sahara, spolumajitel týmu, pozn. red.) je, abychom jednou byli jako Red Bull. On je do projektu Formule 1 tak nadšený, že ho až musím brzdit. Ve světě Grand Prix totiž žádné zkratky na vrchol nevedou."
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.