Šéf Force India, Vijay Mallya, cítí, že se vývoj v jeho týmu ubírá správným směrem. Očekávání v jeho zemi jsou přitom vysoká.
V minulých třech sezonách zaznamenala stáj Force India významný pokrok vpřed. První rok (2008) pod vedením Inda sice ještě tým obsadil 10. příčku mezi konstruktéry se ziskem 0 bodů, ale poté už přišel pravidelný posun vpřed: V roce 2009 9. příčka mezi konstruktéry se ziskem 13 bodů, následoval rok 2010 a 7. příčka díky 68 bodům a rok 2011 přinesl týmu opět nejúspěšnější rok jeho historie, když byli mezi týmy 6. a získali 69 bodů.
Podle Mallya není tento vzestup pouze náhodou: "Rok 2008 byl vyčkávací a pozorovací. V roce 2009 jsme pomalu začali zvedat hlavu a nastavili si nové cíle." Vijay Mallya převzal tým v roce 2007, tehdy se jmenoval Spyker.
(zdroj: Force India F1)
V roce 2009 slavil ve Spa tým díky Giancarlu Fisichellovi svoje první pódiové umístění: "To bylo více, než jsme čekali." S bilancí sezony 2011 je tým spokojený, i když: "Je trošku frustrující, že nám na 5. místo chyběly jen 4 body."
A jaký je tedy podle šéfa Force India recept k boji s týmy jako Lotus nebo Mercedes? "Naši zaměstnanci musí mít větší nasazení a vášeň pro tento sport, musíme vybrat správné priority. Samotné peníze úspěch nezaručují. Už jsme došli tak daleko, že musí být naším cílem 5. místo mezi týmy."
"Indové jsou velmi pyšní na to, že tým z jejich země dokáže bojovat v F1. Teď už bude obtížné naplnit jejich očekávání. Lidé v Indii totiž očekávají, že v nové sezoně porazíme Mercedes. Plán Roye (Roy Sahara, spolumajitel týmu, pozn. red.) je, abychom jednou byli jako Red Bull. On je do projektu Formule 1 tak nadšený, že ho až musím brzdit. Ve světě Grand Prix totiž žádné zkratky na vrchol nevedou."
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.