Podle názoru Fernanda Alonsa by se měly změny v organizační struktuře týmu a nový agresivní přístup k vývoji vozu rychle projevit.
Hvězda Ferrari Fernando Alonso, je přesvědčena, že důkladné technické změny v týmu by se měly projevit hned na výsledcích roku 2012. V roce 2011 bylo Ferrari v průměru o sedm desetin sekundy na kolo pomalejší než Red Bully. Fernando však věří, že tým teď má všechny potřebné nástroje k tomu, aby měl hned od začátku sezony auto bojující o titul.
"Myslím, že nepotřebujeme žádný čas. Když jsme se přenesli přes problémy s naším aerodynamickým tunelem, tak by měly přijít výsledky. Pokud odvedeme dobrou práci, tak budeme schopni vyhrávat závody. Výsledky, pokud přijdou, by měly přijít ihned," řekl šampion z let 2005 a 2006.
Tým Ferrari je však více opatrný než Fernando, když jejich loňské auto už ze začátku sezony zaostávalo za McLarenem i Red Bullem. Šéf týmu, Stefano Domenicali, na akci Wrooom v Madonně di Campiglio připustil, že je zde ještě hodně práce, kterou je potřeba udělat.
"Udělali jsme velký kus práce, ale ještě to není hotové. Neznamená to však, že máme výmluvu pro to, abychom jen stáli a koukali." Má se za to, že nové auto bude od Ferrari z roku 2011 poměrně odlišné. Od restrukturalizovaného technického oddělení pod vedením Pata Fryae se očekává, že udělá nejradikálnější monopost z Maranella za poslední roky. Bylo jim prý povoleno být, co se týče designu, kreativní.
Fernando Alonso v Indii(foto: Scuderia Ferrari)
"Je to změna oproti dřívějšku, zvláště z mechanického hlediska. Bude to hodně odlišné auto. Bude také konkurenceschopné. Určitě tam také budou nějaké nové věci, které nebyly použity na předchozích vozech," řekl Domenicali. Rudé také pro nadcházející sezonu posílí bývalý šéf Bridgestonu, Hirohide Hamashima. Není zrovna obvyklým tahem, že by týmy angažovaly pneumatikové specialisty, ale takové eso jako Hamashima, který pracoval pro Bridgestone 34 let (!), se může hodit. Hirohide je navíc ve Ferrari velmi známým, když Ferrari bylo "továrním" týmem Bridgestonu v době války s Michelinem.
Příchod Hirohideho je navíc kvitován Felipem Massou, který ve Ferrari nezažil po návratu po svém zranění dvě zrovna povedené sezony. "S tvrdšími pneumatikami jsme trpěli a já jsem trpěl díky mému jezdeckému stylu ještě víc. Je důležité pochopit, co je nezbytné mít, abychom měli konkurenceschopné auto na všech typech pneumatik. To je náš cíl. Hamashima je velmi dobrým inženýrem. O pneumatikách ví všechno a má velké zkušenosti, takže jeho přítomnost bude pozitivní pro tým i pro mě," řekl Brazilec.
Zatímco Hamashima do týmu přišel moc pozdě na to, aby měl nějaký vliv na fundamentální charakteristiku nového vozu, je si jistý, že týmu pomůže v pochopení chování gum. Další změny týmu - změna k odvážnému designu vozu, vylepšení dělaná v aerodynamickém tunelu, simulační technologie a jmenování Pata Frye jako technologického ředitele - byly všechny udělány dost brzy na to, aby se projevily na voze pro rok 2012.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.