Šéf týmu Force India, Vijay Mallya, si může oddechnout. Díky půjčce od společnosti Sahara, která se dostala i názvu jeho stáje a tým spoluvlastní, se mu podařilo zachránit svoje aerolinky.
V listopadu se poprvé začalo mluvit o finančních problémech, které má letecká společnost Kingfisher, kterou vlastní Vijay Mallya. Jako první krok, který učinil k záchraně letecké společnosti, se Ind rozhodl oddělit nízkonákladovou divizi aerolinek. Poté musel zrušit hned několik linek, aby tak uspořil finance. Poté začal hledat vhodného finančního partnera, který by mu nějaké peníze půjčil. Teď se zdá, že se situace stabilizovala a společnost přežije.
Podle tomorrownewsf1.com s odkazem na indické noviny se Vijayovi podařilo vyjednat půjčku od společnosti Sahara. Výše půjčky by se měla pohybovat kolem 150 miliónů Euro. Vážnost stavu situace podtrhuje i fakt, že samotná jednání probíhala přímo mezi šéfy obou společností - za Kingfisher Vijay Mallya a za skupinu Sahara Subrata Roy. Oba Indové jsou partnery i ve Formuli 1. V říjnu Sahara převzala 42,5 % týmu Force India.
Po oznámení této skutečnosti se finanční situace kolem aerolinek Kingfisher výrazně uklidnila. "Letět s leteckou společností Kingfisher je na 1000 procent bezpečné. Bezpočnost má u nás hlavní prioritu. V této otázce bychom nepodstoupili ani sebemenší riziko," nechal se přes twitter slyšet Mallya.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.