Stefano Domenicali je po interní restrukturalizaci, která zahrnovala nahrazení Alda Costy Patem Fryem z McLarenu na postu technického ředitele, plný optimismu. Změny již podle něj přinášejí ovoce.
"Až uvidíme stopky v první kvalifikaci prvního závodu, pak budeme znát odpověď, pozoruji však některé věci, které nás naplňují optimismem z dobře odváděné práce," pochvaluje si Domenicali úspěšnost restrukturalizace v Maranellu.
Fry pomohl z McLarenu k Ferrari přetáhnout několik dalších schopných inženýrů: Giacoma Tortoru - specialistu na aerodynamiku a simulace, aerodynamického experta Rupada Dareka či Chrise Heala a Lawrence Hodga.
"Snažíme se hledět kupředu a změnit organizaci tak, abychom byli lépe připraveni jak z pohledu myšlenek a týmové práce v technickém oddělení, tak i v aerodynamickém oddělení a na poli simulací. Kvůli tomu jsem optimistou.
Víme, že jako vždy se první výsledky, kdy budeme moci srovnávat naší práci s hlavními konkurenty, přijdou v první kvalifikaci prvního závodu. V práci se ale ubíráme správným směrem," cituje Domenicaliho Autosport.
Stefano Domenicali je před sezónou 2012 plný optimismu (foto: Scuderia Ferrari)
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.