Bývalý pilot Formule 1 Jacques Villeneuve se vyjadřuje k volbě pilotů Williamsu, s nímž v roce 1997 vyhrát titul mistra světa.
"Řekl bych, že jednoho platícího pilota už mají, takže je důležité mít ve druhém voze někoho zkušeného," hledá Villeneuve nejlepší alternativu k Pastorovi Maldonadovi. "Neznám všechny detaily o tom, jak Rubens minulý rok v týmu pracoval, ale mít někoho s jeho úrovní poznání musí být užitečné."
"Rubens má pověst skvělého pilota pro vývoj vozu, navíc má pro sponzory dobrý image. Pokud vezmete dva piloty, kteří přinesou peníze, auto se nevyvíjí tak dobře a vy v konečném důsledku neseženete tolik sponzorů. Je to bludný kruh."
Brazilská rádia mají o druhém pilotovi již jasno, podle nich se Williams rozhodl pro Bruna Sennu. S týmem byl také vážně spojován Adrian Sutil. Villeneuve si však jeho talentem není příliš jistý.
"Adrian Sutil, opravdu nevím - s kým byste ho srovnali? Nikdy neměl pořádného týmového kolegu. Jediný, kdo se mu přiblížil, byl Giancarlo Fisichella - a ten byl o dost pomalejší než Fernando Alonso!"
Villeneuve: Barrichello by byl pro Williams stále užitečný (foto: AT&T Williams)
"Rubens stále jezdí dobře a bylo by dobré mít v týmu starého harcovníka. On byl ve Formuli 1 ještě přede mnou. Opravdu si ale už na souboje na dráze s ním nevzpomínám. Když jsem byl ve Williamsu, on myslím jezdil za Stewart. Pak, když po určité době skončil u Ferrari, já závodil za BAR, takže se naše cesty na dráze opravdu nekřížily - pokud jsme se tedy nepředjížděli o kolo," usmívá se Kanaďan.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.