Bývalý pilot Formule 1 Jacques Villeneuve se vyjadřuje k volbě pilotů Williamsu, s nímž v roce 1997 vyhrát titul mistra světa.
"Řekl bych, že jednoho platícího pilota už mají, takže je důležité mít ve druhém voze někoho zkušeného," hledá Villeneuve nejlepší alternativu k Pastorovi Maldonadovi. "Neznám všechny detaily o tom, jak Rubens minulý rok v týmu pracoval, ale mít někoho s jeho úrovní poznání musí být užitečné."
"Rubens má pověst skvělého pilota pro vývoj vozu, navíc má pro sponzory dobrý image. Pokud vezmete dva piloty, kteří přinesou peníze, auto se nevyvíjí tak dobře a vy v konečném důsledku neseženete tolik sponzorů. Je to bludný kruh."
Brazilská rádia mají o druhém pilotovi již jasno, podle nich se Williams rozhodl pro Bruna Sennu. S týmem byl také vážně spojován Adrian Sutil. Villeneuve si však jeho talentem není příliš jistý.
"Adrian Sutil, opravdu nevím - s kým byste ho srovnali? Nikdy neměl pořádného týmového kolegu. Jediný, kdo se mu přiblížil, byl Giancarlo Fisichella - a ten byl o dost pomalejší než Fernando Alonso!"
Villeneuve: Barrichello by byl pro Williams stále užitečný (foto: AT&T Williams)
"Rubens stále jezdí dobře a bylo by dobré mít v týmu starého harcovníka. On byl ve Formuli 1 ještě přede mnou. Opravdu si ale už na souboje na dráze s ním nevzpomínám. Když jsem byl ve Williamsu, on myslím jezdil za Stewart. Pak, když po určité době skončil u Ferrari, já závodil za BAR, takže se naše cesty na dráze opravdu nekřížily - pokud jsme se tedy nepředjížděli o kolo," usmívá se Kanaďan.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.