Ferrari podle Fernanda Alonsa vyrobí pro příští sezónu Formule 1 dominantní auto. Chválí přitom odhodlání, které v uplynulém týdnu během vlastní usilovné práce v Maranellu pozoroval.
Ferrari chce příští rok zažívat podobné úspěchy jako Red Bull v letošní sezóně, proto při vývoji a návrhu bylo ochotno podstoupit více rizika. Španěl si tento týden již v aerodynamickém tunelu prohlížel nový vůz a věří, že se vrátí na špici.
"Prohlížel jsem si auto, když jsem byl čtyři dny v Maranellu. Viděl jsem pouze verzi pro aerodynamický tunel, ale musíme počkat. V této části sezóny si všichni myslíme, že pro příští rok máme to nejlepší auto. Musíme počkat do února, kdy s ním vyjedeme na trať, abychom viděli výsledky a jeho rychlost," uvedl Alonso.
"Jasné je, že jsou všichni v týmu před příštím rokem velmi, velmi motivovaní. Pociťujeme nutkání dohnat to, co jsme ztratili, a zažívat stejné pocity, jak v posledních dvou letech Red Bull. Ferrari v minulosti bylo zvyklé na chuť vítězství a titulů a chceme to znovu.
Od prvního mechanika po posledního návrháře pozoruji atmosféru plného soustředění a obrovské touhy přijít s dominantním monopostem."
Alonso: "V této části si sezóny si všichni myslíme, že máme to nejlepší auto" (foto: Scuderia Ferrari)
"Jsem tedy relativně klidný a věřím, že se věci budou dobře vyvíjet, protože Ferrari je schopné postavit vítězné auto. Je to ten nejlepší tým a myslím si, že věnuje pozornost nezbytným detailům, takže nic neselže."
Red Bull podle Alonsa své po všech stránkách silné auto již nemůže vylepšit tolik, co Ferrari: "Zlepšujeme se. Red Bull má auto, které je velmi dobře vyvinuté, velmi dobré auto. Jeho vylepšování je možné, a oni jej vylepší, ale nemají už pro to takový prostor, jako my.
Měli jsme aerodynamické problémy, když nám moc nefungoval tunel. Měli jsme odlišnou filozofii v přizpůsobování se pneumatikám Pirelli, odlišnou filozofii pro zavěšení a mnoho dalších věcí. Máme obrovský prostor pro zlepšování se. Pokud se oni zlepší o x procent, my se podle mě zlepšíme o x*2, takže to bude mnohem těsnější," věří pilot Ferrari.
Alonso v Indii testuje nové přední křídlo obarvené vizualizačním olejem(foto: Scuderia Ferrari)
Podle něj se také dočkáme těsnějších soubojů o vítězství: "Víme, že naši soupeři budou velmi silní a kdokoliv vyhraje příští šampionát, vyhraje ho díky autu rychlejšímu o jednu či dvě desetiny. Nebudou mezi nimi velké rozdíly.
S ohledem na monopost jsme podnikli určitá opatření a využili jisté inovace, které se na autech v předchozích letech neobjevily, protože Ferrari volilo konzervativnější přístup. To vše nás naplňuje optimismem," dodává Alonso.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.