Mark Webber si je jistý, že se problémy, které zažíval letos při zvykání si na pneumatiky problémy, nebudou příští rok opakovat.
Australan se trápil s degradací nových pneumatik zejména v první části roku. Poté, co si v závěru letošní sezóny vyzkoušel i nové vývojové směsi pro příští rok, mu pneumatiky starosti nedělají.
"Když jsem jezdil s těmi pneumatikami v Abú Zabí a v Brazílii, cítil jsem se na nich úplně jako doma. Pirelli odvedlo dobrou práci při vývoji pneumatik pro příští rok. Bylo to pro mě a pro tým povzbuzující," říká Webber pro Autosport.
Přiznal, že k zlepšení jeho výsledků přispělo krom vyšší spolehlivosti také lepší poznání a práce s pneumatikami: "Měli jsme méně problémové víkendy, byli jsme konkurenceschopní ve většině tréninků a začal fungovat i KERS.
Já jsem nemusel tolik stavět v boxech. Dříve jsem musel [kvůli většímu počtu zastávek] více závodit, což se neobchází bez rizika. Jak sezóna pokračovala, dostával jsem se na stejné strategie jako ostatní. Rychle jsem se já i tým učil, abychom dokázali řešit ty drobné detaily, které činí velký rozdíl obzvlášť v sobotu."
Webber věří, že se příští rok už moc trápit s pneumatikami Pirelli nebude(foto: Red Bull)
"Nejdůležitější bylo, že týmy a piloti vyzráli na pneumatiky. Všichni se velmi rychle učili, což jste mohli pozorovat na závodění. Ke konci roku už nebylo tak vzrušující, protože se všichni naučili s pneumatikami pracovat," dodává Webber.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.