Mark Webber si je jistý, že se problémy, které zažíval letos při zvykání si na pneumatiky problémy, nebudou příští rok opakovat.
Australan se trápil s degradací nových pneumatik zejména v první části roku. Poté, co si v závěru letošní sezóny vyzkoušel i nové vývojové směsi pro příští rok, mu pneumatiky starosti nedělají.
"Když jsem jezdil s těmi pneumatikami v Abú Zabí a v Brazílii, cítil jsem se na nich úplně jako doma. Pirelli odvedlo dobrou práci při vývoji pneumatik pro příští rok. Bylo to pro mě a pro tým povzbuzující," říká Webber pro Autosport.
Přiznal, že k zlepšení jeho výsledků přispělo krom vyšší spolehlivosti také lepší poznání a práce s pneumatikami: "Měli jsme méně problémové víkendy, byli jsme konkurenceschopní ve většině tréninků a začal fungovat i KERS.
Já jsem nemusel tolik stavět v boxech. Dříve jsem musel [kvůli většímu počtu zastávek] více závodit, což se neobchází bez rizika. Jak sezóna pokračovala, dostával jsem se na stejné strategie jako ostatní. Rychle jsem se já i tým učil, abychom dokázali řešit ty drobné detaily, které činí velký rozdíl obzvlášť v sobotu."
Webber věří, že se příští rok už moc trápit s pneumatikami Pirelli nebude(foto: Red Bull)
"Nejdůležitější bylo, že týmy a piloti vyzráli na pneumatiky. Všichni se velmi rychle učili, což jste mohli pozorovat na závodění. Ke konci roku už nebylo tak vzrušující, protože se všichni naučili s pneumatikami pracovat," dodává Webber.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.