Mark Webber si je jistý, že se problémy, které zažíval letos při zvykání si na pneumatiky problémy, nebudou příští rok opakovat.
Australan se trápil s degradací nových pneumatik zejména v první části roku. Poté, co si v závěru letošní sezóny vyzkoušel i nové vývojové směsi pro příští rok, mu pneumatiky starosti nedělají.
"Když jsem jezdil s těmi pneumatikami v Abú Zabí a v Brazílii, cítil jsem se na nich úplně jako doma. Pirelli odvedlo dobrou práci při vývoji pneumatik pro příští rok. Bylo to pro mě a pro tým povzbuzující," říká Webber pro Autosport.
Přiznal, že k zlepšení jeho výsledků přispělo krom vyšší spolehlivosti také lepší poznání a práce s pneumatikami: "Měli jsme méně problémové víkendy, byli jsme konkurenceschopní ve většině tréninků a začal fungovat i KERS.
Já jsem nemusel tolik stavět v boxech. Dříve jsem musel [kvůli většímu počtu zastávek] více závodit, což se neobchází bez rizika. Jak sezóna pokračovala, dostával jsem se na stejné strategie jako ostatní. Rychle jsem se já i tým učil, abychom dokázali řešit ty drobné detaily, které činí velký rozdíl obzvlášť v sobotu."
Webber věří, že se příští rok už moc trápit s pneumatikami Pirelli nebude(foto: Red Bull)
"Nejdůležitější bylo, že týmy a piloti vyzráli na pneumatiky. Všichni se velmi rychle učili, což jste mohli pozorovat na závodění. Ke konci roku už nebylo tak vzrušující, protože se všichni naučili s pneumatikami pracovat," dodává Webber.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.