Peter Sauber zkritizoval nerozhodnost, jakou FIA projevila v polovině sezóny ohledně mapování motorů. Kvůli tomu jeho tým zastavil vývoj foukání, které podle něj přinášelo podstatně více než sekundu na kolo.
Jeho tým se zejména kvůli této letní epizodě dostal v závěru sezóny do problémů a málem jej o sedmé místo a s tím související miliony dolarů.
"Zastavili jsme vývoj [foukání] poté, co FIA oznámila zákaz. To se ukázalo být chybou, protože FIA se stáhla a tuto bizarní technologii znovu povolila. Ve druhé polovině jsme se proto dostali do těžké defenzívy," popisuje Peter Sauber.
"Konkurence to optimalizovala a získávala z těchto systému výhodu podstatně větší než je jedna sekunda na kolo. Ale už je po problému. Pravidla je příští rok zakazují a také omezují architekturu difuzorů," říká majitel švýcarského týmu.
Aerodynamický tunel Sauberu (foto: Sauber Motorsport AG)
Jak pokračují práce na novém monopostu Sauber C31? "Změny v pravidlech jinak nejsou velké. Naše C31 proto není revoluční, ale cílenou evolucí. Změn je hodně a s novým vozem se samozřejmě soustředíme také na aerodynamiku. V této oblasti jsme zintenzívnili naše úsilí: od poloviny listopadu tam máme znovu jako šéfa Willema Toeta, který tuto funkci zastával během našeho společného období s BMW," odpovídá Sauber.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.