Mark Webber se ve svém sloupku pro BBC ohlíží za Velkou cenou Brazílie. Zmiňuje se o své chybě v úvodu závodu, Vettelových problémech s převodovkou a o tom, proč mu moc neujížděl.
Vítězství ve Velké ceně Brazílie v Interlagos v neděli bylo skvělým způsobem, jak zakončit sezónu. Již ze způsobu, jakým se ubíraly přípravy týmu, jsem věděl, že budeme konkurenceschopní a že budu moci bojovat o vítězství.
Udělal jsem chybu ve druhém kole – stejnou chybu udělal také můj týmový kolega Sebastian Vettel později v závodě: najel jsem na obrubníky ve čtvrté zatáčce a vyjel zeširoka. Ztratil jsem tam sekundu, ale první stint byl přesto hodně dobrý.
Seb se začínal potýkat s problémem s převodovkou, když se blížily první zastávky. Trochu jsem jej stahoval, ale nevím, kolik času jej to v té době stále. Vím však, že se jednalo o drobný problém, který se v průběhu závodu zhoršoval.
Rozhodně tím byl postižen uprostřed a v závěru závodu. Nakonec mě ve 30 kole pustil, protože tým věděl, že jedinou možností, jak by mohl vydržet 70 kol a dojet do cíle, bylo zpomalení. Bylo to jistým způsobem zklamání. Cítil jsem se dost dobře a bylo by příjemné si to s ním rozdat naplno až do cíle.Ale to je motosport.
Radost na pódiu (foto: Red Bull Racing)
Spousta kluků vyhrála po problémech druhých – například se zeptejte Heikkiho Kovalainena na jeho vítězství v Maďarsku v roce 2008. Seb v minulosti také těžil z mých problémů. Tak už to chodívá. Musíte být schopni chyb ostatních využít.
Sebovi jsem ale nějakou dobu neujížděl a lidé se ptali, jak se mě mohl s problémovou převodovkou držet. Inu, jezdil jsem sám proti sobě a věděl jsem, že na něj najedu 0,3 – 0,4 sec, budu-li potřebovat. Nakonec jsem na to mohl opravdu tlačit a užít si trochu legrace – o čemž svědčí ta poslední tři kola.
Rozhovor Petera Windsora s Markem Webberem po Velké ceně Brazílie
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.