Formule 1 musí podle šéfa Martina Whitmarshe udělat všechno, co je v jejich silách, aby se dostala na americký kontinent navzdory fiasku kolem závodu v Austinu.
Zatímco v Austinu se s největší pravděpodobností kvůli sporu mezi pořadateli nepojede, Ecclestone podepsal další smlouvu na rok 2013 s New Jersey, kde se již připravuje městský okruh naproti Manhattanu.
Whitmarsh by si přál, aby se záležitosti kolem okruhu v Austinu vyřešili. Připomíná, že Amerika je pro Formuli 1 životně důležitá: "Myslím si, že v Americe potřebujeme uspět. Doufám, ale opravdu nevím - doufám, že to je pouze o jednáních a postojích. Pouze Bernie ví, co se tam děje.
Doufám, že Bernie, který se s nimi v následujících dnech sejde, se s nimi dohodne. Amerika je země automobilů, na jihu máte NASCAR, ale F1 by se do Ameriky měla opravdu za každou cenu dostat.
Měli bychom být vůči tomu odhodlání, měli bychom mít pětiletý program, abychom mohli F1 skutečně rozvíjet. Jsem přesvědčený, že tam chuť je, a my bychom se tam měli dočkat obrovského úspěchu," soudí šéf McLarenu.
Martin Whitmarsh s Rossem Brawnem při setkání FOTA s fanoušky F1(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Upozorňuje, že image Formule 1 může být v USA poškozen, zvláště po debaklu v Indianapolis z roku 2005.
"Pokud se tam nedostaneme a nebudeme úspěšní, pak ano [dojde ke škodě]. V Indianapolis jsme utrpěli debakl s pneumatikami, byla to však odlišná éra. Abych byl fér, nebyla to Bernieho chyba. Řídící orgán dostatečně nezareagoval na kritický problém, který jsme tam měli, a já doufám a věřím, že už se to nikdy více nestane.
Skutečností je, že jsme v Severní Americe úspěšní nebyli. Severní Amerika nás nepotřebuje, proto bychom měli přijmout to, že tam musíme jet a být úspěšní, ať už to bude tam [v Austinu] či v New Jersey - chceme tam uspět," dodává Whitmarsh.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.