Formule 1 musí podle šéfa Martina Whitmarshe udělat všechno, co je v jejich silách, aby se dostala na americký kontinent navzdory fiasku kolem závodu v Austinu.
Zatímco v Austinu se s největší pravděpodobností kvůli sporu mezi pořadateli nepojede, Ecclestone podepsal další smlouvu na rok 2013 s New Jersey, kde se již připravuje městský okruh naproti Manhattanu.
Whitmarsh by si přál, aby se záležitosti kolem okruhu v Austinu vyřešili. Připomíná, že Amerika je pro Formuli 1 životně důležitá: "Myslím si, že v Americe potřebujeme uspět. Doufám, ale opravdu nevím - doufám, že to je pouze o jednáních a postojích. Pouze Bernie ví, co se tam děje.
Doufám, že Bernie, který se s nimi v následujících dnech sejde, se s nimi dohodne. Amerika je země automobilů, na jihu máte NASCAR, ale F1 by se do Ameriky měla opravdu za každou cenu dostat.
Měli bychom být vůči tomu odhodlání, měli bychom mít pětiletý program, abychom mohli F1 skutečně rozvíjet. Jsem přesvědčený, že tam chuť je, a my bychom se tam měli dočkat obrovského úspěchu," soudí šéf McLarenu.
Martin Whitmarsh s Rossem Brawnem při setkání FOTA s fanoušky F1(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Upozorňuje, že image Formule 1 může být v USA poškozen, zvláště po debaklu v Indianapolis z roku 2005.
"Pokud se tam nedostaneme a nebudeme úspěšní, pak ano [dojde ke škodě]. V Indianapolis jsme utrpěli debakl s pneumatikami, byla to však odlišná éra. Abych byl fér, nebyla to Bernieho chyba. Řídící orgán dostatečně nezareagoval na kritický problém, který jsme tam měli, a já doufám a věřím, že už se to nikdy více nestane.
Skutečností je, že jsme v Severní Americe úspěšní nebyli. Severní Amerika nás nepotřebuje, proto bychom měli přijmout to, že tam musíme jet a být úspěšní, ať už to bude tam [v Austinu] či v New Jersey - chceme tam uspět," dodává Whitmarsh.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.