Formule 1 musí podle šéfa Martina Whitmarshe udělat všechno, co je v jejich silách, aby se dostala na americký kontinent navzdory fiasku kolem závodu v Austinu.
Zatímco v Austinu se s největší pravděpodobností kvůli sporu mezi pořadateli nepojede, Ecclestone podepsal další smlouvu na rok 2013 s New Jersey, kde se již připravuje městský okruh naproti Manhattanu.
Whitmarsh by si přál, aby se záležitosti kolem okruhu v Austinu vyřešili. Připomíná, že Amerika je pro Formuli 1 životně důležitá: "Myslím si, že v Americe potřebujeme uspět. Doufám, ale opravdu nevím - doufám, že to je pouze o jednáních a postojích. Pouze Bernie ví, co se tam děje.
Doufám, že Bernie, který se s nimi v následujících dnech sejde, se s nimi dohodne. Amerika je země automobilů, na jihu máte NASCAR, ale F1 by se do Ameriky měla opravdu za každou cenu dostat.
Měli bychom být vůči tomu odhodlání, měli bychom mít pětiletý program, abychom mohli F1 skutečně rozvíjet. Jsem přesvědčený, že tam chuť je, a my bychom se tam měli dočkat obrovského úspěchu," soudí šéf McLarenu.
Martin Whitmarsh s Rossem Brawnem při setkání FOTA s fanoušky F1(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Upozorňuje, že image Formule 1 může být v USA poškozen, zvláště po debaklu v Indianapolis z roku 2005.
"Pokud se tam nedostaneme a nebudeme úspěšní, pak ano [dojde ke škodě]. V Indianapolis jsme utrpěli debakl s pneumatikami, byla to však odlišná éra. Abych byl fér, nebyla to Bernieho chyba. Řídící orgán dostatečně nezareagoval na kritický problém, který jsme tam měli, a já doufám a věřím, že už se to nikdy více nestane.
Skutečností je, že jsme v Severní Americe úspěšní nebyli. Severní Amerika nás nepotřebuje, proto bychom měli přijmout to, že tam musíme jet a být úspěšní, ať už to bude tam [v Austinu] či v New Jersey - chceme tam uspět," dodává Whitmarsh.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.