Fernando Alonso věří, že agresivní přístup k závodění ke konci sezóny způsobil, že se zdáli být konkurenceschopnější, než skutečně byli.
Po brazilském závodě, v němž Španěl sahal na pódium, než byl ke konci na tvrdší směsi pneumatik předjet Buttonem, se podle něj letošní forma Ferrari těžko hodnotí.
"Myslím, že jsme se na měkkých pneumatikách překonávali. Podle mě jsme neměli z různých důvodů rychlost na to být před McLareny. Na startu a během několika prvních kolik jsme riskovali a ocitli jsme se v pozici, která té naší skutečné z pohledu rychlosti neodpovídá," vysvětluje Alonso.
"Závod nás nakonec postavil v posledním stintu v Brazílii do té správné pozice, bylo to takové shrnutí roku. Snažíme se v trénincích, v kvalifikaci i v závodě zvýšit potenciál monopostu, takže s prací, kterou tým o víkendu odvedl, můžeme být maximálně spokojeni.
Opět jsem fantasticky odstartoval, strategie byla perfektní, zastávky dokonalé, tempo po celý závod dobré a skončili jsme těsně za McLarenem. Bojovali jsme s nimi po celý závod, což je tedy velmi dobrou zprávou.
Víme, že to jediné, co nám schází, je konkurenceschopnější auto, takže u něj potřebujeme pouze šest či sedm desetin. A jsem si jistý, že s tím bychom s Felipem byli na pódiu mnohem častěji," pokračuje pilot Ferrari.
Fernando Alonso v Brazílii (foto: Scuderia Ferrari)
Zdůrazňuje, že je kvůli změnám, které v Maranellu v průběhu sezóny učinili, velmi povzbuzen vyhlídkami Ferrari na příští rok: "Tým udělal obrovský pokrok. Oproti loňsku se hodně zlepšil. Udělali jsme nějaké chyby a pak jsme měli problémy v aerodynamickém tunelu a v továrně, při restrukturalizaci týmu a v personálním složení.
Udělali jsme v posledních čtyřech či pěti měsících tolik změn, aby Ferrari uvnitř bylo lepší a příští rok silnější, výsledek tedy uvidíme v roce 2012. Hodně si ale věřím," dodává Alonso.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.