4 junioři Red Bullu bojují o dva volné kokpity v Toro Rosso. Začalo se spekulovat, že by Red Bull mohl využít i nějakého dalšího týmu, aby tam "uklidil" některého ze svých jezdců.
Junioři Red Bullu netrpělivě očekávají oznámení jezdecké sestavy týmu Toro Rosso pro příští sezonu. Oba aktuální piloti Toro Rosso, Sebastien Buemi a Jaime Alguersuari, nováček v F1 zatím jezdící v HRT, Daniel Ricciardo, a vicemistr Světové série Renault, Jean-Eric Vergne, ti všichni doufají, že to budou právě oni, kdo bude jezdit za Toro Rosso příští rok.
Především Švýcar Buemi je pod velkým tlakem, právě dokončuje svoji třetí sezonu v F1 a stejně jako vloni se nedokáže prosadit proti svému mladšímu kolegovi Jaimemu Alguersuarimu. Mladý testovač Vergne zajížděl v Abu Dhabi na testech mladíků velmi dobré časy. Mladý Ricciardo si v HRT poradil se svým zkušeným týmovým kolegou Luizzim. Buemi měl v posledním závodě technické problémy, a tak nemohl ukázat svůj potenciál. To vše dělá věc velmi komplikovanou.
"Nevím, co se stane příští rok. Prostě žiju pro tento moment, pro současnost. O víkendu se pokusím podat co možná nejlepší výkon a pak uvidíme. Výsledky v Asii nebyly špatné. Pochopitelně Vám vždy zabere nějaký čas, než si zvyknete na okruh. Ale myslím si, že to se mi docela podařilo a zajel jsem dobré kvalifikace i závody. Není jednoduché, když nastoupíte do rozjeté sezony. Pořád jsou věci, se kterými nejsem 100% spokojený, nebo věci, které by se daly dělat lépe," říká Australan.
U HRT už ale příští rok místo nebude, protože Luizzi má dvouletý kontrakt a tým nově oznámil podpis smlouvy s Pedrem de la Rosou (viz zde, rozhovor zde). A tak se musí Red Bull poohlédnout po volném místě jinde. Podle informací Autosportu si Red Bull pro svého mladíka vyhlídl jiný nový tým: Lotus. Zde má sice platnou smlouvu Jarno Trulli, ale jeho výkony zůstávají za očekávaními, a tak se může stát, že pokud nepřinese nějaké peníze, tak jej tým vyhodí.
Red Bull by tedy mohl za určitý finanční obnos koupit sedačku pro Daniela Ricciarda. Lotus (v příští sezoně Caterham) navíc odebírá převodovky a KERS od Red Bullu. Zatímco Verge by mohl jezdit jako páteční testovací jezdec v Toro Rosso. Francouz má jednu výhodu, kterou mu může Australan jen závidět. Red Bull totiž na trh ve Francii vstoupil před kratší dobou a projede rakouského energetického nápoje značně rostou. Není tedy vyloučeno, že z dlouhodobého hlediska má právě Verge větší šanci na úspěch.
Není také vyloučeno, že Buemi a Alguersuari dostanou ještě jednu šanci v Toro Roso. Šéf týmu, Franz Tost navíc dal nedávno najevo, že Buemiho považuje za rychlejšího z obou pilotů, ale musí ještě mentálně dospět. Jenže vyhození Španěla by bylo kvůli jeho stoupající formě v sezoně 2011 jen velmi těžko zdůvodnitelným krokem.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.