Šéf závodního týmu Ferrari Stefano Domenicali si z letošní neúspěšné sezóny odnáší i pozitivní věci. Jejich forma nebyla vždy špatná, v létě podle něj mohli dokonce vyhrát o dva závody více.
"Z mého pohledu to je hodně jednoduché. Nebyli jsme konkurenceschopní na počátku, odstup byl příliš veliký," říká Domenicali pro Autosport. "Ztráceli jsme v technickém ohledu - hodně se letos hovořilo o výfukových plynech hnaných přes difuzory."
"Pak jsme se trochu chytli, prožili jsme celkem dobrý počátek léta, kdy jsme mohli bez problémů vyhrát dva další závody, mám-li být upřímný. Mělo to něco společného se štěstím či smůlou v tomto roce.
"Pak nám chyběl velký balík vylepšení pro Belgii, což způsobilo ten rozdíl ve druhé části sezóny. To bylo obecně důvodem, proč jsme ke konci července zastavili vývoj vozu, takže se nyní v podstatě soustředíme na získání co největší výkonnosti z toho, co jsme měli," pokračuje šéf Ferrari.
Alonsovi se s monopostem 150° Italia, který na počátku roku provázeli zmatky s pojmenováním, podařilo desetkrát se umístit na stupních vítězů. Rychlost vozu nebyla podle Domenicaliho vždy špatná: "Pokud se podíváte na určité okruhy, kde je efekt výfuků menší, řekl bych, že naše auto bylo konkurenceschopné - v jistých podmínkách velmi konkurenceschopné."
Fernando Alonso v Koreji (foto: Scuderia Ferrari)
"To mi tedy dává naději a dobrou vyhlídku do budoucnosti, protože jak víte, situace kolem umístění výfuků pro příští rok byla vyjasněna a všichni se snaží získat maximum z toho, co jsme letos pochopili, abychom, jak doufáme, byli připraveni od počátku příštího roku."
Ferrari však musí dohonit nikoliv stacionární, ale pohybující se cíl v podobě týmů, které na svých vozech rovněž neustále pracují. "Respektuji konkurenci, protože je velmi silná. Musíme odvést co nejlepší práci a uvidíme, jak na tom v první tréninku a v kvalifikaci v Austrálii budeme," dodává Domenicali.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.