Šéf závodního týmu Ferrari Stefano Domenicali si z letošní neúspěšné sezóny odnáší i pozitivní věci. Jejich forma nebyla vždy špatná, v létě podle něj mohli dokonce vyhrát o dva závody více.
"Z mého pohledu to je hodně jednoduché. Nebyli jsme konkurenceschopní na počátku, odstup byl příliš veliký," říká Domenicali pro Autosport. "Ztráceli jsme v technickém ohledu - hodně se letos hovořilo o výfukových plynech hnaných přes difuzory."
"Pak jsme se trochu chytli, prožili jsme celkem dobrý počátek léta, kdy jsme mohli bez problémů vyhrát dva další závody, mám-li být upřímný. Mělo to něco společného se štěstím či smůlou v tomto roce.
"Pak nám chyběl velký balík vylepšení pro Belgii, což způsobilo ten rozdíl ve druhé části sezóny. To bylo obecně důvodem, proč jsme ke konci července zastavili vývoj vozu, takže se nyní v podstatě soustředíme na získání co největší výkonnosti z toho, co jsme měli," pokračuje šéf Ferrari.
Alonsovi se s monopostem 150° Italia, který na počátku roku provázeli zmatky s pojmenováním, podařilo desetkrát se umístit na stupních vítězů. Rychlost vozu nebyla podle Domenicaliho vždy špatná: "Pokud se podíváte na určité okruhy, kde je efekt výfuků menší, řekl bych, že naše auto bylo konkurenceschopné - v jistých podmínkách velmi konkurenceschopné."
Fernando Alonso v Koreji (foto: Scuderia Ferrari)
"To mi tedy dává naději a dobrou vyhlídku do budoucnosti, protože jak víte, situace kolem umístění výfuků pro příští rok byla vyjasněna a všichni se snaží získat maximum z toho, co jsme letos pochopili, abychom, jak doufáme, byli připraveni od počátku příštího roku."
Ferrari však musí dohonit nikoliv stacionární, ale pohybující se cíl v podobě týmů, které na svých vozech rovněž neustále pracují. "Respektuji konkurenci, protože je velmi silná. Musíme odvést co nejlepší práci a uvidíme, jak na tom v první tréninku a v kvalifikaci v Austrálii budeme," dodává Domenicali.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.