Šéf závodního týmu Ferrari Stefano Domenicali si z letošní neúspěšné sezóny odnáší i pozitivní věci. Jejich forma nebyla vždy špatná, v létě podle něj mohli dokonce vyhrát o dva závody více.
"Z mého pohledu to je hodně jednoduché. Nebyli jsme konkurenceschopní na počátku, odstup byl příliš veliký," říká Domenicali pro Autosport. "Ztráceli jsme v technickém ohledu - hodně se letos hovořilo o výfukových plynech hnaných přes difuzory."
"Pak jsme se trochu chytli, prožili jsme celkem dobrý počátek léta, kdy jsme mohli bez problémů vyhrát dva další závody, mám-li být upřímný. Mělo to něco společného se štěstím či smůlou v tomto roce.
"Pak nám chyběl velký balík vylepšení pro Belgii, což způsobilo ten rozdíl ve druhé části sezóny. To bylo obecně důvodem, proč jsme ke konci července zastavili vývoj vozu, takže se nyní v podstatě soustředíme na získání co největší výkonnosti z toho, co jsme měli," pokračuje šéf Ferrari.
Alonsovi se s monopostem 150° Italia, který na počátku roku provázeli zmatky s pojmenováním, podařilo desetkrát se umístit na stupních vítězů. Rychlost vozu nebyla podle Domenicaliho vždy špatná: "Pokud se podíváte na určité okruhy, kde je efekt výfuků menší, řekl bych, že naše auto bylo konkurenceschopné - v jistých podmínkách velmi konkurenceschopné."
Fernando Alonso v Koreji (foto: Scuderia Ferrari)
"To mi tedy dává naději a dobrou vyhlídku do budoucnosti, protože jak víte, situace kolem umístění výfuků pro příští rok byla vyjasněna a všichni se snaží získat maximum z toho, co jsme letos pochopili, abychom, jak doufáme, byli připraveni od počátku příštího roku."
Ferrari však musí dohonit nikoliv stacionární, ale pohybující se cíl v podobě týmů, které na svých vozech rovněž neustále pracují. "Respektuji konkurenci, protože je velmi silná. Musíme odvést co nejlepší práci a uvidíme, jak na tom v první tréninku a v kvalifikaci v Austrálii budeme," dodává Domenicali.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.