Jean-Eric Vergne, který byl ve všech třech dnech testu mladých pilotů v Abú Zabí absolutně nejrychlejší, si na Formuli 1 věří.
Vergne zajel ve čtvrtek (1:38,917 min) o 0,436 sec horší čas než Sebastian Vettel v sobotní kvalifikaci (1:38,481 min) na Velkou cenu Abú Zabí a jen o 0,059 sec horší než jeho kolega Mark Webber (1:38,858 min).
Úroveň přilnavosti dráhy byla po třech dnech testování na dráze samozřejmě podstatně vyšší, což výkony zkresluje ve prospěch mladého Francouze, který však tvrdí, že mohl zajet ještě mnohem rychleji.
"Četl jsem po návratu [z testů] vyjádření [závodního inženýra Red Bull] Iana Morgana, a byla velmi pozitivní, to nemůžu zastírat. Můj nejlepší čas jsem zajel s vozem, který nebyl nastavený na maximum svých možností - byl daleko od toho," píše Vergne sebevědomě ve svém sloupku pro Le Nouvel Observateur.
Špičkové týmy by podle něj měly dát šanci mladým pilotům, podobně jako to udělal McLaren s Lewisem Hamiltonem: "Top týmy jsou opatrné, pokud jde o mladé piloty. Zatím jediným top týmem, který si v nedávné době dovolil zaměstnat nováčka, byl McLaren v případě Hamiltona - a fungovalo to."
Vergne s Red Bullem byl minulý týden v Abú Zabí nejrychlejší ze všech mladých pilotů(foto: Red Bull Racing)
"Myslím si tedy, že kdybyste mě posadili do Red Bullu, nevedl bych si hůře než Webber. To je ostatně můj dojem po těchto testech. Vím, že cesta je ještě dlouhá a příště se objevím v Brazílii. to bude můj poslední trénink s Toro Rosso, než se dozvím, co budu dělat v příští sezóně," dodává uchazeč o závodní sedačku v týmu Toro Rosso.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.