Pořadatelé Velké ceny Spojených států v Austinu akceptují odložení jejich podniku na rok 2013.
Po dramatickém vývoji události kolem nově budovaného okruhu v texaském Austinu, kde byly úplně zastaveny práce na jeho stavbě kvůli sporům ohledně kontraktu a peněz, šéfové dráhy zareagovali na slova Bernieho Ecclestona, který se rozhodl Velkou cenu Spojených států 2012 vyškrtnout z kalendáře.
Protože smlouva stále není na stole a před zasedáním Světové rady motosportu FIA, která má začátkem prosince schválit kalendář Formule 1 pro příští sezónu, již mnoho času nezbývá, zdá se téměř jisté, že se F1 do Ameriky přes prvotní nadšení ani příští rok nepodívá.
V prohlášení okruhu Circuit of the Americas (COTA) jeho prezident Steve Sexton píše, že rok navíc by jim pomohl dát záležitosti do pořádku: "Byli jsme vzrušení kvůli Velké ceně Spojených států 2012, na níž jsme pracovali. Chápeme, že pan Ecclestone se zajímá o posunutí závodu v Austinu na rok 2013."
"Víme, že je trh Spojených států pro týmy a jejich sponzory důležitý rok 2013 by určitě okruhu Circuit of the Americas poskytl dostatek času pro to, aby byl připraven," dodává Sexton. To by ovšem znamenalo, že by se ve stejném roce v kalendáři objevili v Americe najednou dva závody: v Austinu a v New Jersey. Možnost kanibalizace se nelíbí státním úředníkům, kteří mají v Texasu poskytnout dotace.
Zdá se, že Ecclestone byl vůči austinským pořadatelům dostatečně trpělivý. Důvodem posunu jejich velké ceny v kalendáři pro příští rok z června na listopad nebylo počasí, jak se ukázalo, ale zpožďování stavebních prací. Do 31. července 2011 mu navíc měli zaplatit poplatek ve výši 16 mil. liber (přes 460 mil. Kč), ale promotér F1 doposud neobdržel ani korunu.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.