Pořadatelé Velké ceny Spojených států v Austinu akceptují odložení jejich podniku na rok 2013.
Po dramatickém vývoji události kolem nově budovaného okruhu v texaském Austinu, kde byly úplně zastaveny práce na jeho stavbě kvůli sporům ohledně kontraktu a peněz, šéfové dráhy zareagovali na slova Bernieho Ecclestona, který se rozhodl Velkou cenu Spojených států 2012 vyškrtnout z kalendáře.
Protože smlouva stále není na stole a před zasedáním Světové rady motosportu FIA, která má začátkem prosince schválit kalendář Formule 1 pro příští sezónu, již mnoho času nezbývá, zdá se téměř jisté, že se F1 do Ameriky přes prvotní nadšení ani příští rok nepodívá.
V prohlášení okruhu Circuit of the Americas (COTA) jeho prezident Steve Sexton píše, že rok navíc by jim pomohl dát záležitosti do pořádku: "Byli jsme vzrušení kvůli Velké ceně Spojených států 2012, na níž jsme pracovali. Chápeme, že pan Ecclestone se zajímá o posunutí závodu v Austinu na rok 2013."
"Víme, že je trh Spojených států pro týmy a jejich sponzory důležitý rok 2013 by určitě okruhu Circuit of the Americas poskytl dostatek času pro to, aby byl připraven," dodává Sexton. To by ovšem znamenalo, že by se ve stejném roce v kalendáři objevili v Americe najednou dva závody: v Austinu a v New Jersey. Možnost kanibalizace se nelíbí státním úředníkům, kteří mají v Texasu poskytnout dotace.
Zdá se, že Ecclestone byl vůči austinským pořadatelům dostatečně trpělivý. Důvodem posunu jejich velké ceny v kalendáři pro příští rok z června na listopad nebylo počasí, jak se ukázalo, ale zpožďování stavebních prací. Do 31. července 2011 mu navíc měli zaplatit poplatek ve výši 16 mil. liber (přes 460 mil. Kč), ale promotér F1 doposud neobdržel ani korunu.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.