Pořadatelé Velké ceny Spojených států v Austinu akceptují odložení jejich podniku na rok 2013.
Po dramatickém vývoji události kolem nově budovaného okruhu v texaském Austinu, kde byly úplně zastaveny práce na jeho stavbě kvůli sporům ohledně kontraktu a peněz, šéfové dráhy zareagovali na slova Bernieho Ecclestona, který se rozhodl Velkou cenu Spojených států 2012 vyškrtnout z kalendáře.
Protože smlouva stále není na stole a před zasedáním Světové rady motosportu FIA, která má začátkem prosince schválit kalendář Formule 1 pro příští sezónu, již mnoho času nezbývá, zdá se téměř jisté, že se F1 do Ameriky přes prvotní nadšení ani příští rok nepodívá.
V prohlášení okruhu Circuit of the Americas (COTA) jeho prezident Steve Sexton píše, že rok navíc by jim pomohl dát záležitosti do pořádku: "Byli jsme vzrušení kvůli Velké ceně Spojených států 2012, na níž jsme pracovali. Chápeme, že pan Ecclestone se zajímá o posunutí závodu v Austinu na rok 2013."
"Víme, že je trh Spojených států pro týmy a jejich sponzory důležitý rok 2013 by určitě okruhu Circuit of the Americas poskytl dostatek času pro to, aby byl připraven," dodává Sexton. To by ovšem znamenalo, že by se ve stejném roce v kalendáři objevili v Americe najednou dva závody: v Austinu a v New Jersey. Možnost kanibalizace se nelíbí státním úředníkům, kteří mají v Texasu poskytnout dotace.
Zdá se, že Ecclestone byl vůči austinským pořadatelům dostatečně trpělivý. Důvodem posunu jejich velké ceny v kalendáři pro příští rok z června na listopad nebylo počasí, jak se ukázalo, ale zpožďování stavebních prací. Do 31. července 2011 mu navíc měli zaplatit poplatek ve výši 16 mil. liber (přes 460 mil. Kč), ale promotér F1 doposud neobdržel ani korunu.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.