Mark Webber v dnešním sloupku pro BBC žádá o přezkoumání systému DRS. Podle něj by více pilotů bylo rádo, kdyby FIA pro kvalifikaci a tréninky stanovila zónu pro jeho využívání - podobně jako v závodě. Dále se můžete dočíst, jak prožíval závod a s čím se v něm musel potýkat.
DRS hrálo v mém závodě v Abú Zabí velkou roli. V počátku závodu jsem bojoval s Jensonem Buttonem o třetí místo a mě se ho zkrátka nedařilo předjet. Problém byl v tom, že jej nemělo smysl předjíždět před zatáčkami osm a devět na konci první DRS zóny, protože by mi to vrátil v té následující, na rovince před zatáčkou č. 11.
Vlastně jsem Jensona dostal a měli jsme souboj kolo na kolo skrz zatáčky 11, 12 a 13, jenže se ve 14. zatáčce dostal znovu přede mě. Bylo to dobré závodění, ale byl jsem zklamaný, že se mi manévr nepodařilo dokončit. Jenson v té chvíli jezdil dobře i bez svého KERSu.
Opravdu jsem se nacházel v patové situaci. Mohl jsem více riskovat, ale na to byl závod stále v příliš brzké fázi a zbývala spousta času na pozdější bitvu v průběhu té velké ceny. Nakonec to přece jen nevyšlo kvůli problému s nasazováním mých kol během první zastávky, což mě stálo pět či šest sekund vůči Jensonovi a dostalo mě to i za Ferrari Felipeho Massy.
Při pokusu dostat se před ně oba jsme se rozhodli pro zastávku navíc, abych mohl odjet více času na rychlejších měkčích pneumatikách, což znamenalo, že ke své finální zastávce zajedu na začátku posledního kola.
Neměli jsme co ztratit: kdybych zůstal u dvou zastávek, mohl jsem také skončit pátý za Massou. Dodatečný stint na měkčích pneumatikách mě snadno posunul před Felipeho. Ale předtím jsem ztratil na Jensona příliš mnoho času na to, abych to dotáhl na třetí místo. Nebýt problému v boxech, měl bych slušnou šanci na mnohem tvrdší boj po poslední příčku na stupních vítězů.
První Markova zastávka se nevyvedla (foto: Red Bull Racing)
Narušená aerodynamikaMohli jste si všimnout, že něco během závodu vlálo pod mým vozem, jak se v komentáři pro BBC zmiňovali Martin Brundle a David Coulthard, kteří si mysleli, že by mohlo jít o poškození karosérie. Nakonec se ukázalo, že to je kousek propíchlé pneumatiky mého kolegy Sebastiana Vettela z nehody v prvním kole.
Myslím, že jsem ho nabral ve druhém kole na zadní rovince, kde bylo docela hodně trosek poté, co se Seb snažil dostat s vozem do boxů. Zarazil levý deflektor a zapíchnul se do přední části podlahy vozu. Kluci se k tomu nemohli dostat a vytáhnout ho, protože zastávky jsou v těchto dnech tak rychlé.
Mělo to docela velký vliv na aerodynamickou výkonnost. Vozy nejsou navrženy tak, aby s sebou vozily třepotající se kousky gumy. A deflektory - ty zakřivené kousky kapotáže za předními koly - jsou dost důležité z hlediska uhlazení proudu vzduchu.
Během závodu jezdil s narušenou aerodynamikou svého vozu RB7 (foto: Red Bull Racing)
Lewisovo zasloužené vítězstvíAbú Zabí jsem opouštěl se smíšenými pocity. Velkou cenu jsem si užil, protože jsem sváděl dobré souboje, ale čtvrté místo není samozřejmě tím, na kterém bych chtěl dojíždět.
Lewis Hamilton jel dobře a získal své třetí vítězství v sezóně. A Fernando Alonso ho držel pod tlakem ve svém obvykle silném závodě. Není však možné říci, zda by kdokoliv z nich porazil Seba nebýt jeho defektu.
Vzhledem k letošní formě Seba si dokážete představit, že by byl jen sotva poražený. Z Lewisovy strany se nicméně jednalo o dominantní vítězství, které si zasloužil, protože v ten den ho porazil.
Z mého pohledu stále děláme spoustu věcí správně, ale jsou jisté klíčové ingredience, o které se musím postarat, aby příští rok byly lepší. Budu na nich přes zimu tvrdě pracovat.
Dnes v Bahrajnu skončily třídenní předsezónní testy, přičemž nejrychlejší čas dnešního dne a testování zajel George Russell. Všem testovacím dnům dominuje čas Carlose Sainze.
Lewis Hamilton se ostře ohradil proti kritice Eddieho Jordana, který zpochybnil rozhodnutí Ferrari angažovat jeho namísto Carlose Sainze. Sedminásobný šampion Formule 1 dal jasně najevo, že ho podobné názory nezajímají, a poznamenal, že necítí potřebu reagovat na „starší, v konečném důsledku bílé muže“.
Studio Lego vytvořilo věrnou repliku v měřítku 1:1, která má upoutat pozornost a vzbudit nadšení před uvedením speciální stavebnice SF-24 Lego.
Lewis Hamilton, sedminásobný mistr světa Formule 1, čelí těžkému období, kdy se zdá, že vše, čemu věřil a za co se v posledních letech zasazoval, se během několika týdnů zhroutilo. Pilot Ferrari vyjádřil znepokojení nad kroky amerického prezidenta Donalda Trumpa a jeho administrativy, ale ujistil, že i nadále bude bojovat za rovnost a inkluzi.
Max Verstappen je s novým monopostem RB21 zatím spokojený, ale zároveň varuje svůj tým. Připomíná, že i loňské zimní testy vypadaly slibně, přesto se sezóna 2024 nevyvíjela podle očekávání.
Páteční předsezónní testy Formule 1 v Bahrajnu narušil kuriózní incident – trať musela být dočasně uzavřena červenou vlajkou poté, co se na ní objevilo rozbité okno.
Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché zlehčil význam úprav, které tým plánuje otestovat v závěrečném dni testů v Bahrajnu.
Předsezónní testy v Bahrajnu pokračovaly i dnes, přičemž dopolední mírný déšť zpomalil testování na zhruba hodinu. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Carlos Sainz ve voze Williams.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.