Mark Webber v dnešním sloupku pro BBC žádá o přezkoumání systému DRS. Podle něj by více pilotů bylo rádo, kdyby FIA pro kvalifikaci a tréninky stanovila zónu pro jeho využívání - podobně jako v závodě. Dále se můžete dočíst, jak prožíval závod a s čím se v něm musel potýkat.
DRS hrálo v mém závodě v Abú Zabí velkou roli. V počátku závodu jsem bojoval s Jensonem Buttonem o třetí místo a mě se ho zkrátka nedařilo předjet. Problém byl v tom, že jej nemělo smysl předjíždět před zatáčkami osm a devět na konci první DRS zóny, protože by mi to vrátil v té následující, na rovince před zatáčkou č. 11.
Vlastně jsem Jensona dostal a měli jsme souboj kolo na kolo skrz zatáčky 11, 12 a 13, jenže se ve 14. zatáčce dostal znovu přede mě. Bylo to dobré závodění, ale byl jsem zklamaný, že se mi manévr nepodařilo dokončit. Jenson v té chvíli jezdil dobře i bez svého KERSu.
Opravdu jsem se nacházel v patové situaci. Mohl jsem více riskovat, ale na to byl závod stále v příliš brzké fázi a zbývala spousta času na pozdější bitvu v průběhu té velké ceny. Nakonec to přece jen nevyšlo kvůli problému s nasazováním mých kol během první zastávky, což mě stálo pět či šest sekund vůči Jensonovi a dostalo mě to i za Ferrari Felipeho Massy.
Při pokusu dostat se před ně oba jsme se rozhodli pro zastávku navíc, abych mohl odjet více času na rychlejších měkčích pneumatikách, což znamenalo, že ke své finální zastávce zajedu na začátku posledního kola.
Neměli jsme co ztratit: kdybych zůstal u dvou zastávek, mohl jsem také skončit pátý za Massou. Dodatečný stint na měkčích pneumatikách mě snadno posunul před Felipeho. Ale předtím jsem ztratil na Jensona příliš mnoho času na to, abych to dotáhl na třetí místo. Nebýt problému v boxech, měl bych slušnou šanci na mnohem tvrdší boj po poslední příčku na stupních vítězů.
První Markova zastávka se nevyvedla (foto: Red Bull Racing)
Narušená aerodynamikaMohli jste si všimnout, že něco během závodu vlálo pod mým vozem, jak se v komentáři pro BBC zmiňovali Martin Brundle a David Coulthard, kteří si mysleli, že by mohlo jít o poškození karosérie. Nakonec se ukázalo, že to je kousek propíchlé pneumatiky mého kolegy Sebastiana Vettela z nehody v prvním kole.
Myslím, že jsem ho nabral ve druhém kole na zadní rovince, kde bylo docela hodně trosek poté, co se Seb snažil dostat s vozem do boxů. Zarazil levý deflektor a zapíchnul se do přední části podlahy vozu. Kluci se k tomu nemohli dostat a vytáhnout ho, protože zastávky jsou v těchto dnech tak rychlé.
Mělo to docela velký vliv na aerodynamickou výkonnost. Vozy nejsou navrženy tak, aby s sebou vozily třepotající se kousky gumy. A deflektory - ty zakřivené kousky kapotáže za předními koly - jsou dost důležité z hlediska uhlazení proudu vzduchu.
Během závodu jezdil s narušenou aerodynamikou svého vozu RB7 (foto: Red Bull Racing)
Lewisovo zasloužené vítězstvíAbú Zabí jsem opouštěl se smíšenými pocity. Velkou cenu jsem si užil, protože jsem sváděl dobré souboje, ale čtvrté místo není samozřejmě tím, na kterém bych chtěl dojíždět.
Lewis Hamilton jel dobře a získal své třetí vítězství v sezóně. A Fernando Alonso ho držel pod tlakem ve svém obvykle silném závodě. Není však možné říci, zda by kdokoliv z nich porazil Seba nebýt jeho defektu.
Vzhledem k letošní formě Seba si dokážete představit, že by byl jen sotva poražený. Z Lewisovy strany se nicméně jednalo o dominantní vítězství, které si zasloužil, protože v ten den ho porazil.
Z mého pohledu stále děláme spoustu věcí správně, ale jsou jisté klíčové ingredience, o které se musím postarat, aby příští rok byly lepší. Budu na nich přes zimu tvrdě pracovat.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.