Šéf F1 Bernie Ecclestone je připraven vyřadit Austin z kalendáře 2012 kvůli sporům mezi organizátory závodu a nedostatečným garancím.
Ecclestone již v Indii naznačil, že byl závod v ohrožení. Jenže situace teď došla do kritického bodu, když byly zastaveny veškeré práce na okruhu. Důvodem jsou spory mezi organizátory a promotéry závodu.
"Udělali jsme vše, co jsme zatraceně mohli, aby se závod odjel," řekl Ecclestone pro Press Association. Když byl otázán, zda-li závodu bude vyřazen z kalendáře, tak odpověděl: "Ano, samozřejmě, na 100 %."
Ecclestone řekl, že jeho původní kontrakt s Full Throttle Productions Tavo Hellmunda, který vlastní práva na pořádání závodu, byl nedávno zrušen. Pak také dodal, že místo toho začal jednat s developery tratě (Circuit of The Americas), kteří ukončili práce na okruhu v úterý poté, co nepokračovaly podle předchozího plánu.
V Austinu již byla stavba v pokročilém stádiu...
Ecclestone řekl, že stále neobdržel garanci zaplacení od COTA, a tak jim dal tři týdny na to, aby vyřešili situaci, jinak riskují, že závod bude vyškrtnut z kalendáře roku 2012 na zasedání Světové rady motosportu, která se má sejít 7. prosince 2011.
"Máme smlouvu s Full Throttle Productions. Vše bylo podepsáno a zapečetěno. Ale necháme to, stejně jako data, různé akreditivy a další věci, které měly být poslány, ale nic z toho se neuskutečnilo," říká Bernie. "Pak přišli na scénu tito další lidé [COTA] a říkali, že to chtějí dělat oni, ale že mají problém s Tavem [Hellmundem]. Řekli, že mají okruh a že chtějí smlouvu se mnou."
"Vzkázal jsem jim, že musí vyřešit kontrakt s Tavem, což tvrdili, že mají. Ale to už je teď pryč, protože jsme Tavův kontrakt ukončili, jelikož ho porušil. Čekali jsme na něj šest měsíců, aby napravil svoje porušení. Ví velice dobře, proč jsme to ukončili. Je s tím spokojený. Ale ti další lidé nemají smlouvu. Vše, o co jsme je požádali, bylo, aby nám vydali akreditiv.
Snažíme se zajistit si peníze, které nám mají poslat. To se děje prostřednictvím akreditivu, obvykle přes banku. Pokud lidé nemají peníze, tak těžko dostanou akreditiv, my jsme tedy kontrakt neporušili," říká obchodník Bernie Ecclestone.
Spory tak znamenají, že momentálně čtyři roky trvající pauza, ve které F1 nebyla v USA - klíčovém trhu, by se mohla dále natáhnout. Nedávno byl podepsán kontrakt na pořádání velké ceny v New Jersey od roku 2013.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.