Kvůli sporům mezi organizátory Velké ceny Spojených států, která byla zařazena do kalendáře Formule 1 na rok 2012, byly zcela zastaveny práce na novém okruhu a stavbu opustilo všech 300 dělníků.
Bernie Ecclestone již v Indii šéfům týmů F1 řekl, že si není zcela jistý tím, zda se závod v USA v roce 2012 vůbec uskuteční. Někteří to chápali pouze jako snahu vyvinout mediální tlak na tamější organizátory.
Spor vznikl mezi promotérem - společností Full Throttle Productions (vedenou Tavo Hellmundem), která vlastní práva na pořádání závodu, a organizátory okruhu Circuit of the Americas (COTA), kteří stavějí trať. Smlouvy na pořádání závodu by měly být převedeny na ně, což se však dosud nestalo.
Stavitelé okruhu píšou: "Přípravě závodů Formule 1 a MotoGP jsme věnovali obrovské zdroje, ale selhání při doručení závodních smluv nám dělá velké starosti. Věříme, že Spojené státy pro Formuli 1 a její týmy i sponzory životně důležité.
Vzhledem k účelově vybudovanému okruhu dle návrhu Tilkeho pro jedinečný divácký zážitek a výzvu pro piloty věříme, že Texas neponechají na holičkách. Přes 100 000 fanoušků vyjádřilo svůj zájem o nákup vstupenek pouze na Formuli 1."
Společnost Full Throttle Productions v prohlášení uvádí: "Po letech úsilí o to, abych F1 dostali do Austinu, Full Throttle Productions, městští, krajští a státní úředníci udělali vše, co jen mohli. Je odpovědností Circuit of the Americas dotáhnout to do konce. Pro dobro všech doufáme, že se dohodnou s Formulí 1."
Připravovaný okruh v Austinu, práce nabírají zpoždění, Velká cena USA 2012 vážně ohrožena(Foto: circuitoftheamericas.com)
Stručně řečeno: jedna strana má smlouvu s Ecclestonem, druhá staví a vlastní samotnou trať - a obě mezi sebou nemohou nalézt společnou řeč. Pokud tento stav potrvá, FIA nebude mít jinou možnost, než Velkou cenu Spojených států vypustit z kalendáře 2012 - což by nelibě nesly týmy, které se do Ameriky těší.
"Amerika nepotřebuje F1, my potřebujeme Ameriku," uvedl nedávno šéf McLarenu Martin Whitmarsh.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.