Fernando Alonso se včera během úvodního kola v Abú Zabí dostal z pátého na druhé místo. Přesto tvrdí, že start úplně perfektní neměl.
Když se jej novináři na tiskové konferenci ptali na fantastický start, odpověděl: "Nemyslím si, že by byl až tak dobrý. Na jeho počátku jsme ztratili trochu na Jensona, který byl před námi na třetím místě, zatímco my jsme byli pátí."
Pak jsme brzdili a trochu jsme zariskovali na vnějšku první zatáčky, abychom předjeli Marka, takže jednu pozici jsme získali tam. Další místo jsme získali po nehodě Sebastiana, potom jsem se zavěsil do aerodynamického stínu a předjel Jensona," popisoval Alonso.
Stříbrný muž Velké ceny Abú Zabí ke svému startu dodal: "Myslím, že jsme měli už lepší starty než dnes, pokud jde o samotný start."
Jezdil pak za Lewisem naplno? "Ano, rozhodně. Jednalo se závod na čas, jako v individuálním závodě proti chronometru. Každé kolo jsem jel, jako by bylo kvalifikační, snažil jsem se po desetinkách zmenšovat ztrátu, ale po celý stint to byla desetinka k dobru či desetinka ztráty."
"Hodně to podle mě ovlivňovaly pomalejší vozy. Když měl [Hamilton] nějaké problémy, možná jsem stáhl rozdíl na dvě sekundy, když jsem měl problémy já, opět o dvě sekundy narostla. Záleželo na tom, jak rychle jste je předjeli nebo v které části tratě jste na pomalejší auta narazili," vysvětloval pilot Ferrari.
Fernando potěšil fanoušky Scuderie druhým místem(foto: Scuderia Ferrari)
Nakolik jeho šanci na vítězství zmařil při nájezdu ke druhé zastávce do boxů pomalejší vůz HRT? "Věděli jsme, že bychom McLaren možná mohli předjet při druhé zastávce, protože když Lewis zajel do boxů, naše pneumatiky byly víceméně v dobré kondici na to, abychom ještě dva či tři kola zatlačili. Tým mě tedy informoval o tom, že bychom měli být OK a že možná vyjedeme před ním, nebo to bude na limitu, zkrátka velmi těsně.
I tak jsme ale věděli, že zbývajících zůstat po 15 kol na středně-tvrdých pneumatikách před Lewisem by bylo opravdu obtížné. S provozem při nájezdu do boxů jsme určitě přišli o možnost být těsně vedle něj na výjezdu z boxů, ale nemyslím si, že nás tohle připravilo o vítězství. Porazit dnes McLaren bylo extrémně náročné," uznal Alonso.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.