Fernando Alonso před závodem v Abú Zabí hovoří o svých cílech, ale také vzpomíná na loňský neúspěch, kde překvapivě přišel o titul.
"Jsme na konci šampionátu. Stále je ve hře druhé místo, ale abych byl upřímný, byl bych mnohem šťastnější, kdybych mohl přidat další vítězství k tomu, které jsem získal v červenci v Silverstone," uvádí Alonso ve svém blogu.
"Když jsem hovořil s kluky z týmu, viděl jsem, že by mi opravdu rádi nabídli šanci na to, abych v šampionátu skončil. Těší mě to, protože vím, že by to vnímali jako určité naplnění jejich úsilí, které všichni během sezóny vynakládali. Ale víte, jak je to s námi piloty: vždy chceme dojet první, ostatní pozice jsou pro nás méně důležité," pokračuje Španěl.
"Jsem si naprosto vědom toho, že vítězství bude velmi obtížné. V této závěrečné části sezóny jsou relativní pozice velmi jasné, ale na druhou stranu jsme pozorovali určité podmínky, za kterých můžeme o vítězství bojovat: jak tomu bylo například v Suzuce.
Víme, že když uděláme vše správně, můžeme bojovat v rámci nejlepší trojice, přestože naší přirozenou kvalifikační pozicí je třetí řada. V závodě se to pak může vyvíjet odlišně, ale takto v reálu vypadá naše situace.
Našim cílem je tedy pódium. Když už nic, tak by mi takové umístění umožnilo doplnit mou výstavní skříň s trofejemi, protože Abú Zabí je jediným závodem kalendáře, z něhož mi stále nějaké to umělecké dílo chybí," pokračuje pilot Ferrari.
Fernando Alonso v Indii (foto: Scuderia Ferrari)
"Jsem si jistý, že nejčastější dotaz na zítřejší tiskové konferenci bude směřovat k loňskému závodu v Jas Maríně. Nebylo by to upřímné, kdybych vám řekl, že by to nebyla nepříjemné pomyšlení, až zítra uvidím poprvé paddock. Ale ten pocit se vytratí a udělá místo současnosti. V té je mým cílem zvládnout víkend a co nejvíce se toho naučit s ohledem na příští sezónu.
Je správné, že tomu tak ve sportu chodí - stejně jako životě musíte vždy hledět kupředu. Abú Zabí 2010 bylo důležitou součástí mé kariéry a nepochybuji o tom, že i přes ten špatný den můj vztah k Ferrari ještě zesílil," dodává Alonso.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.