Fernando Alonso před závodem v Abú Zabí hovoří o svých cílech, ale také vzpomíná na loňský neúspěch, kde překvapivě přišel o titul.
"Jsme na konci šampionátu. Stále je ve hře druhé místo, ale abych byl upřímný, byl bych mnohem šťastnější, kdybych mohl přidat další vítězství k tomu, které jsem získal v červenci v Silverstone," uvádí Alonso ve svém blogu.
"Když jsem hovořil s kluky z týmu, viděl jsem, že by mi opravdu rádi nabídli šanci na to, abych v šampionátu skončil. Těší mě to, protože vím, že by to vnímali jako určité naplnění jejich úsilí, které všichni během sezóny vynakládali. Ale víte, jak je to s námi piloty: vždy chceme dojet první, ostatní pozice jsou pro nás méně důležité," pokračuje Španěl.
"Jsem si naprosto vědom toho, že vítězství bude velmi obtížné. V této závěrečné části sezóny jsou relativní pozice velmi jasné, ale na druhou stranu jsme pozorovali určité podmínky, za kterých můžeme o vítězství bojovat: jak tomu bylo například v Suzuce.
Víme, že když uděláme vše správně, můžeme bojovat v rámci nejlepší trojice, přestože naší přirozenou kvalifikační pozicí je třetí řada. V závodě se to pak může vyvíjet odlišně, ale takto v reálu vypadá naše situace.
Našim cílem je tedy pódium. Když už nic, tak by mi takové umístění umožnilo doplnit mou výstavní skříň s trofejemi, protože Abú Zabí je jediným závodem kalendáře, z něhož mi stále nějaké to umělecké dílo chybí," pokračuje pilot Ferrari.
Fernando Alonso v Indii (foto: Scuderia Ferrari)
"Jsem si jistý, že nejčastější dotaz na zítřejší tiskové konferenci bude směřovat k loňskému závodu v Jas Maríně. Nebylo by to upřímné, kdybych vám řekl, že by to nebyla nepříjemné pomyšlení, až zítra uvidím poprvé paddock. Ale ten pocit se vytratí a udělá místo současnosti. V té je mým cílem zvládnout víkend a co nejvíce se toho naučit s ohledem na příští sezónu.
Je správné, že tomu tak ve sportu chodí - stejně jako životě musíte vždy hledět kupředu. Abú Zabí 2010 bylo důležitou součástí mé kariéry a nepochybuji o tom, že i přes ten špatný den můj vztah k Ferrari ještě zesílil," dodává Alonso.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.