Šéf Ferrari, Stefano Domenicali, připustil, že tým Ferrari vděčí za slabý start do sezony 2011 svém vývojovému programu.
"Začali jsme velmi špatně, ale pak k létu se dostavilo zlepšení, které nám spolu s dalšími věcmi dopomohlo k signifikantnímu vítězství v Silverstone. Pak jsme měli program dalšího vývoje auta, který nás měl dostat blíže vozům na špici. Bohužel novinky nasazené ve Spa nepřinesly výsledky, ve které jsme doufali a my udělali spíše krok zpět. Částečně i díky tomu jsme přerušili vývoj vozu 150° Italia a všechny naše inženýry soustředili na vůz pro sezónu 2012," říká Stefano Domenicali.
"V minulých několika závodech jsme také testovali některé nápady a části, které by se nám mohly v blízké budoucnosti hodit. Budeme s tím pokračovat také v Abú Zabí a v Brazílii." Podle Domenicaliho tým musí začít sezonu 2012 s konkurenceschopným vozem. "Jednoznačně, nejsme potěšeni, že to musíme říkat tak často."
"Ve zbývajících dvou závodech se budeme snažit dostat se na podium. Zkusíme udělat vše proto, aby se Fernando dostal na druhé místo mezi jezdci. Mezitím se každý v Maranellu snaží, abychom postavili konkurenceschopné auto už od začátku příští sezony. Jasně si uvědomujeme, že naším jediným cílem je vítězství."
"Zkusíme udělat vše pro to, aby se Fernando dostal na druhé místo"(foto: Scuderia Ferrari)
"Jsem si jistý, že několik dalších dní v Abú Zábí bude pro Fernanda hodně zvláštních, když si vzpomene, co se zde stalo vloni. Ale tato negativní emoce pro něj bude impulsem k tomu, aby to vše v roce 2012 otočil." Alonso totiž ve finále v Abú Zabí vloni přišel o titul.
"Spoléhám také na Felipeho Massu, že bude zpět bojovat. Ví, že příští rok bude klíčový, aby se ukázal, že je schopný ukázat jeho opravdovou sílu." Stefano také dementoval poslední zvěsti o možné výměně Felipeho u Ferrari: "I přes všechny ty zvěsti o jezdcích, kteří mají přijít do naší stáje, aby ho nahradili, tak můžu jen zopakovat svoje slova a slova našeho prezidenta, že Felipe s námi bude každopádně i v roce 2012. To by vás mělo utvrdit v tom, jak moc mu věříme."
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.