Mark Webber se ve svém dnešním sloupku pro BBC vrací k Velké ceně Indie. Hovoří o potížích, kterým čelil ve svém závodě, a rozebírá další kolizi Felipeho Massy s Lewisem Hamiltonem.
Indie pro mě nebyla tím nejlepším závodem. Věděl jsem už před jeho začátkem, že jsem tak trochu odsouzený k neúspěchu, což se pak potvrdilo. Trápil jsem při snaze dostávat z pneumatik po celou dobu to nejlepší, což mi opravdu podělalo strategii. Tým celkem dobře rozuměl tomu, co se děje, ale nedalo se s tím nic dělat.
Odstartoval jsem dobře, ale Jenson Button mě předjel během prvního kola. Věděli jsme, že budeme ze strany McLarenů a Ferrari na rovinkách zranitelní a velmi těžce se mi má pozice bránila.
Zpočátku jsem byl mnohem rychlejší než Jenson, uvědomoval jsem si však, že si musím dávat pozor na své pneumatiky. Musel jsem pak ke své poslední zastávce dříve, což umožnilo také Fernandovi Alonsovi, aby se dostal přede mě.
Fernanda jsem v posledních kolech dojížděl - zdá se mi, že s ním momentálně bojuji prakticky v každém závodě - ale předjet jsem ho nemohl. Celkově to pro mě byl po závodech v Japonsku a v Koreji frustrující den, protože jsem byl jezdcům na čele mnohem blíže, co se rychlosti týče.
Hamilton vs. MassaMohli byste se celý den přít o tom, kdo co udělal dobře či špatně v poslední kolizi mezi Lewisem Hamiltonem a Felipem Massou, podle mého názoru na tom však nesou oba stejný podíl.
Zatáčka, v níž se střetli, je rychlá - na pětku kolem 220 km/hod, takže brzdy v ní nehrají moc velkou roli. Velmi těžko se v ní předjíždí, ale Lewis měl dobrý výjezd ze zatáčky č. 4 a dostal se na vnitřní stranu Felipeho.
Je to prastará věc. Lewis do toho šel, Felipe se přesto odhodlal si tu zatáčku vzít, Lewis se pak snažil stáhnout, ale už to nešlo. F1 se kvůli penalizacím tak trochu dostává do silniční kultury. Tendence je najít vždy někoho, kdo musí být z nehody obviněn.
V tomto případě si komisaři mysleli, že Felipe mohl Lewisovi nechat o něco více místa, a proto mu udělili trestný průjezd boxy. Ano, Felipe mohl Lewisovi nechat místo, ale z mého pohledu to tak jasné nebylo.
Piloti stále říkají, že si přejí, aby komisaři byli [ve svém rozhodování] konzistentní - a abychom byli fér, snaží se o to. Pokud někdo udělá velkou chybu, pak ano - ať je potrestán. Někdy však může být lepší říci, že to byla jedna z těch věcí, které v F1 říkáme "závodní incident," a nechat to být.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.