Ve Ferrari již delší dobu převládá nespokojenost s výkony Felipeho Massy. Není proto moc překvapivé, že se začalo spekulovat o jeho výměně za jiného jezdce. Tyto spekulace nyní přiživila skutečnost, že Nico Rosberg navštívil Maranello.
Ačkoliv se zdálo, že Nico Rosberg prodlouží smlouvu s týmem Mercedes, kde má smlouvu i pro příští rok, Norbert Haug naznačil, že "trh je otevřený". Samotný Rosberg si následně postěžoval na interní zvýhodňování Michaela Schumachera, který v několika posledních závodech předvedl dobré výkony.
Informace o jeho návštěvě v Maranellu jako první přinesl německý deník Express, který citoval nejmenovanou osobu, údajně blízkou Rosbergovi: "Nico byl v týdnu před Velkou cenou Indie v Maranellu. Ferrari ho chce." O spolupráci Němce s týmem Ferrari se původně počítalo až od sezóny 2013, nyní se ale zdá, že k ní dojde už v příštím roce. Této spekulaci nahrávají zejména slova Rosberga, který na otázku, zda v příštím roce zůstane v Mercedesu, reagoval: "Nechci se k tomu vyjádřit."
Zdálo se, že Rosberg podepsal s Mercedesem tříletou smlouvu platnou i pro rok 2012, ale je možné, že se jedná o dvouletou smlouvu s roční opcí, popř. smlouvu s klauzulí, která umožňuje předčasnou výpověď smlouvy v případě nedostatečně výkonného vozu. Ať už je to jakkoliv, zdá se, že Massovo účinkování v týmu Ferrari spěje ke svému konci. To ostatně naznačil i Eddie Jordan, který se ve svých předpovědích obyčejně nemýlí.
Podle deníku Express má za odchod brazilského pilota intenzivně lobovat Luca di Montezemolo, prezident Ferrari. Ten ale v květnu pro CNN tvrdil, že Massa má platnou smlouvu i pro příští rok a o jeho setrvání v týmu není možné pochybovat. Totéž pak zopakoval i v červenci, kdy tvrdil: "Piloty Ferrari budou i v příští sezóně Alonso a Massa."
Od té doby ale Ferrari ohledně svých pilotů mlčí a brazilský pilot stále výrazněji zaostává za výkony svého týmového kolegy. Felipe Massa nevyhrál závod od Velké ceny Brazílie 2008 a v letošní sezóně se nedokázal dostat na pódium. V jeho prospěch nesvědčí ani fakt, že interní bodový souboj s preferovaným týmovým kolegou, Fernandem Alonsem, prohrává letos v kvalifikacích 4:13 a na body v šampionátu 98:227. Bude tedy jistě zajímavé sledovat, kdo se stane vedle Alonsa druhým pilotem, který v příštím roce usedne za volant rudých vozů z Maranella.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.