Mark Webber startující z druhého místa byl v cíli Velké ceny Indie až čtvrtý. Krátce po startu jej o místo připravil Jenson Button, během druhých zastávek se před něj dostal Fernando Alonso. S čím se potýkal jezdec Red Bullu?
"Přišel jsem o pódium uprostřed závodu. Došlo na opakující se příběh letošní sezóny: zkrátka nám ke konci stintů chybí rychlost. Doplácíte na pneumatiky a prohráváte strategickou bitvu, takže musíte dříve do boxů," vrací se zklamaně ke včerejšímu závodu Webber.
"Máte to pak mnohem těžší. Nejste ke konci dostatečně rychlí. Na začátku stintů máme celkem dobrou rychlost, ale v jejich průběhu se propadám mezi ostatní kluky. Trochu jsme se ke konci stintů trápili s vyvážením," odhaluje Australan.
"Tak to bylo. Mohl jsem ke konci mít Fernanda, ale McLareny a Ferrari byli v prvním sektoru dost rychlé. Jenson mě dostal v prvním kole na zadní rovince. Oproti nim jsem byl v několika prvních kolech rychlý, jenže jakmile začnete bojovat, ničíte si pneumatiky. Bylo nakonec příjemné projet cílem, ale být na pódiu by bylo příjemnější," popisuje pilot Red Bullu.
Mark Webber v Indii na novém okruhu nedaleko Dillí s jasně patrným převýšením(foto: Red Bull Racing)
V závěru přibližuje svůj souboj s Buttonovým McLarenem: "Možná jsem mohl jít na vnitřek ve čtvrté zatáčce, ale trať byla stále hodně zaprášená. Myslel jsem, že bych se mohl prosmýknout po vnějšku, ale on si mě pěkně na vnějšku srovnal, což bylo férové, protože já jsem ho vyvezl na vnějšek v Koreji. Tak už to někdy chodívá."
Alonsovi ke konci Velké ceny Indie podle Webbera pomohly pomalejší vozy: "Provoz byl špatný. Fernando mohl díky vozům o kolo zpět aktivovat DRS v každém kole."
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.