Fernando Alonso dojel v premiérové Velké ceně Indie na třetím místě za vítězným Sebastianem Vettelem a Jensonem Buttonem. Před Marka Webbera se dostal až během druhých zastávek v boxech. Španěl vysvětluje, jak k tomu došlo.
"Věděli jsme, že tvrdé pneumatiky nejsou první dvě kola zřejmě až tak dobrá, jako měkké. Trochu jsme přes rádio rozebírali, co během druhé zastávky udělat. Zastavit o jedno kolo dříve než Mark nebo počkat?" klade řečnickou otázku Alonso.
"Tým se rozhodl správně: zachovej klid, počkej, až Mark zastaví a pak zkus využít výhodu jednoho či dvou kol navíc s tím, že během nich můžeme očekávat nějaké problémy se zahříváním tvrdé směsi," popisuje pilot Ferrari rozhodnutí týmu.
"K tomu skutečně došlo. Poté, co Mark zastavil, mi tým řekl, že získáváme, abych proto zajel ještě jedno kolo, takže jsme ujeli o dvě více než on a poskočili jsme během zastávky před něj."
V posledním stintu jsme byli v nejistotě, protože během několika posledních závodů, kdy jsme nasadili tvrdou pneumatiku, jsme se hodně trápili a docela snadno nás předjeli. I když jsme tedy v této fázi závodu byli třetí, nebyli jsme si jistí a museli jsme na to posledních 20 kol maximálně tlačit. Bránit svou pozici, proto to ke konci bylo velmi těsné.
Myslím, že Mark projel cílem o 1,5 sec po mně. S přibývajícími koly pro mě bylo dosažení pódia čím dál tím těžší, konec tedy přišel v ten správný okamžik," vysvětluje Španěl.
Webberovi ke konci závodu v Indii nezbývalo nic jiného, než obdivovat záď Alonsova Ferrari(foto: Scuderia Ferrari)
Nezdálo se ti, že Mark jako by neměl na rovinkách dostatečnou rychlost či DRS? zněl dotaz pro Fernanda na tiskové konferenci. "Kdyby měli i rychlost na rovinkách, tak by to bylo už příliš," odpověděl Alonso.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.
Lewis Hamilton nezažívá ve Ferrari zrovna pohádkový příběh. Teď se k názoru Ralfa Schumachera přidal i bývalý jezdec Red Bullu, který se domnívá, že britský šampion by po sezoně 2025 mohl Formuli 1 definitivně opustit.
Carlos Sainz se stal oficiálním ambasadorem nadcházející Velké ceny Španělska, která se poprvé pojede v Madridu. Tímto krokem nejen posiluje svou pozici mezi domácími fanoušky, ale i pomáhá zvyšovat prestiž této nové městské Grand Prix.