Fernando Alonso dojel v premiérové Velké ceně Indie na třetím místě za vítězným Sebastianem Vettelem a Jensonem Buttonem. Před Marka Webbera se dostal až během druhých zastávek v boxech. Španěl vysvětluje, jak k tomu došlo.
"Věděli jsme, že tvrdé pneumatiky nejsou první dvě kola zřejmě až tak dobrá, jako měkké. Trochu jsme přes rádio rozebírali, co během druhé zastávky udělat. Zastavit o jedno kolo dříve než Mark nebo počkat?" klade řečnickou otázku Alonso.
"Tým se rozhodl správně: zachovej klid, počkej, až Mark zastaví a pak zkus využít výhodu jednoho či dvou kol navíc s tím, že během nich můžeme očekávat nějaké problémy se zahříváním tvrdé směsi," popisuje pilot Ferrari rozhodnutí týmu.
"K tomu skutečně došlo. Poté, co Mark zastavil, mi tým řekl, že získáváme, abych proto zajel ještě jedno kolo, takže jsme ujeli o dvě více než on a poskočili jsme během zastávky před něj."
V posledním stintu jsme byli v nejistotě, protože během několika posledních závodů, kdy jsme nasadili tvrdou pneumatiku, jsme se hodně trápili a docela snadno nás předjeli. I když jsme tedy v této fázi závodu byli třetí, nebyli jsme si jistí a museli jsme na to posledních 20 kol maximálně tlačit. Bránit svou pozici, proto to ke konci bylo velmi těsné.
Myslím, že Mark projel cílem o 1,5 sec po mně. S přibývajícími koly pro mě bylo dosažení pódia čím dál tím těžší, konec tedy přišel v ten správný okamžik," vysvětluje Španěl.
Webberovi ke konci závodu v Indii nezbývalo nic jiného, než obdivovat záď Alonsova Ferrari(foto: Scuderia Ferrari)
Nezdálo se ti, že Mark jako by neměl na rovinkách dostatečnou rychlost či DRS? zněl dotaz pro Fernanda na tiskové konferenci. "Kdyby měli i rychlost na rovinkách, tak by to bylo už příliš," odpověděl Alonso.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.