Felipe Massa a Lewis Hamilton se v letošních závodech přitahují jako dva magnety a často spolu kolidují, šéfové McLarenu i Ferrari ale zatím zůstávají klidní a nevnímají to nijak dramaticky ...
"Jsou to mladí piloti, ale nejsou zase až tak mladí. Jsou to muži a musí to zvládnout. Bylo by fajn, pokud by se na trati takto magneticky nepřitahovali a neměli bychom tyto nehody. Diskutoval jsem o tom s lidmi z Ferrari, ale podle mě to musí přijít od nich dvou. Pokud bych naaranžoval, aby si před garáží podali ruce, odfotili byste to a mohli se na tom pobavit," uvedl Martin Whitmarsh, šéf týmu McLaren.
"Musí si to ale vyřešit sami. Myslím si, že se respektují, ale tohle je jednoduše takový rok, že se střetávají příliš často. Myslím si, že je Felipe v týmu pod enormním tlakem a tohle vyvolává jeho reakci. A i Lewis se dostává pod tlak, protože Jenson podává skvělé výkony. Oba jsou rychlými piloty a doufejme, že zůstanou hvězdami F1 ještě dlouhé roky. Budou spolu soupeřit ještě mnoho let a musí si tohle vyřešit. Ale zinscenované podání rukou? Smířlivé podání rukou před garáží před další Velkou cenou? Musí si to vyřešit sami," dodal Whitmarsh.
"Můžeme si spolu sednout a zahrát si karty, ale to problém nevyřeší. Podle mě se musíme postarat o to, aby stewarti srozumitelně posuzovali to, co se děje na trati. Hodně o tom diskutujeme. Nemůžeme nepřipustit fakt, že si na trati dali už hodně polibků, ale z těchto věcí nemůžeme dělat nic většího, než jak to ve skutečnosti je. V opačném případě to budou mít piloti vždy v hlavě a to není nic dobrého," vyjádřil se k situaci i šéf Ferrari, Stefano Domenicali.
"Felipe šel v Singapuru za ním, chtěl si promluvit, ale Lewis se rozhodl jinak. Felipe ukázal, že s ním chce mluvit. Taková je skutečnost," reagoval Domenicali na to, že Hamilton před Velkou cenou Indie přišel za Massou, objal ho a popřál mu hodně štěstí. "Musíme to už překonat a vyřešit to, protože to nikomu nepomáhá. Víte, že vždy řikám, že respektuji rozhodnutí komisařů, ale tentokrát jsem byl překvapený. Felipe byl ve vrcholu zatáčky vpředu a šel ideální stopou. Zůstal jsem překvapený. Možná máte jiný názor, ale já to cítím takhle," uzavřel šéf Ferrari.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.