Felipe Massa a Lewis Hamilton se v letošních závodech přitahují jako dva magnety a často spolu kolidují, šéfové McLarenu i Ferrari ale zatím zůstávají klidní a nevnímají to nijak dramaticky ...
"Jsou to mladí piloti, ale nejsou zase až tak mladí. Jsou to muži a musí to zvládnout. Bylo by fajn, pokud by se na trati takto magneticky nepřitahovali a neměli bychom tyto nehody. Diskutoval jsem o tom s lidmi z Ferrari, ale podle mě to musí přijít od nich dvou. Pokud bych naaranžoval, aby si před garáží podali ruce, odfotili byste to a mohli se na tom pobavit," uvedl Martin Whitmarsh, šéf týmu McLaren.
"Musí si to ale vyřešit sami. Myslím si, že se respektují, ale tohle je jednoduše takový rok, že se střetávají příliš často. Myslím si, že je Felipe v týmu pod enormním tlakem a tohle vyvolává jeho reakci. A i Lewis se dostává pod tlak, protože Jenson podává skvělé výkony. Oba jsou rychlými piloty a doufejme, že zůstanou hvězdami F1 ještě dlouhé roky. Budou spolu soupeřit ještě mnoho let a musí si tohle vyřešit. Ale zinscenované podání rukou? Smířlivé podání rukou před garáží před další Velkou cenou? Musí si to vyřešit sami," dodal Whitmarsh.
"Můžeme si spolu sednout a zahrát si karty, ale to problém nevyřeší. Podle mě se musíme postarat o to, aby stewarti srozumitelně posuzovali to, co se děje na trati. Hodně o tom diskutujeme. Nemůžeme nepřipustit fakt, že si na trati dali už hodně polibků, ale z těchto věcí nemůžeme dělat nic většího, než jak to ve skutečnosti je. V opačném případě to budou mít piloti vždy v hlavě a to není nic dobrého," vyjádřil se k situaci i šéf Ferrari, Stefano Domenicali.
"Felipe šel v Singapuru za ním, chtěl si promluvit, ale Lewis se rozhodl jinak. Felipe ukázal, že s ním chce mluvit. Taková je skutečnost," reagoval Domenicali na to, že Hamilton před Velkou cenou Indie přišel za Massou, objal ho a popřál mu hodně štěstí. "Musíme to už překonat a vyřešit to, protože to nikomu nepomáhá. Víte, že vždy řikám, že respektuji rozhodnutí komisařů, ale tentokrát jsem byl překvapený. Felipe byl ve vrcholu zatáčky vpředu a šel ideální stopou. Zůstal jsem překvapený. Možná máte jiný názor, ale já to cítím takhle," uzavřel šéf Ferrari.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.