Felipe Massa a Lewis Hamilton se v letošních závodech přitahují jako dva magnety a často spolu kolidují, šéfové McLarenu i Ferrari ale zatím zůstávají klidní a nevnímají to nijak dramaticky ...
"Jsou to mladí piloti, ale nejsou zase až tak mladí. Jsou to muži a musí to zvládnout. Bylo by fajn, pokud by se na trati takto magneticky nepřitahovali a neměli bychom tyto nehody. Diskutoval jsem o tom s lidmi z Ferrari, ale podle mě to musí přijít od nich dvou. Pokud bych naaranžoval, aby si před garáží podali ruce, odfotili byste to a mohli se na tom pobavit," uvedl Martin Whitmarsh, šéf týmu McLaren.
"Musí si to ale vyřešit sami. Myslím si, že se respektují, ale tohle je jednoduše takový rok, že se střetávají příliš často. Myslím si, že je Felipe v týmu pod enormním tlakem a tohle vyvolává jeho reakci. A i Lewis se dostává pod tlak, protože Jenson podává skvělé výkony. Oba jsou rychlými piloty a doufejme, že zůstanou hvězdami F1 ještě dlouhé roky. Budou spolu soupeřit ještě mnoho let a musí si tohle vyřešit. Ale zinscenované podání rukou? Smířlivé podání rukou před garáží před další Velkou cenou? Musí si to vyřešit sami," dodal Whitmarsh.
"Můžeme si spolu sednout a zahrát si karty, ale to problém nevyřeší. Podle mě se musíme postarat o to, aby stewarti srozumitelně posuzovali to, co se děje na trati. Hodně o tom diskutujeme. Nemůžeme nepřipustit fakt, že si na trati dali už hodně polibků, ale z těchto věcí nemůžeme dělat nic většího, než jak to ve skutečnosti je. V opačném případě to budou mít piloti vždy v hlavě a to není nic dobrého," vyjádřil se k situaci i šéf Ferrari, Stefano Domenicali.
"Felipe šel v Singapuru za ním, chtěl si promluvit, ale Lewis se rozhodl jinak. Felipe ukázal, že s ním chce mluvit. Taková je skutečnost," reagoval Domenicali na to, že Hamilton před Velkou cenou Indie přišel za Massou, objal ho a popřál mu hodně štěstí. "Musíme to už překonat a vyřešit to, protože to nikomu nepomáhá. Víte, že vždy řikám, že respektuji rozhodnutí komisařů, ale tentokrát jsem byl překvapený. Felipe byl ve vrcholu zatáčky vpředu a šel ideální stopou. Zůstal jsem překvapený. Možná máte jiný názor, ale já to cítím takhle," uzavřel šéf Ferrari.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.