Jedním z nejzajímavějších momentů Velké ceny Indie byla kolize Felipeho Massy a Lewise Hamiltona. Oba jezdci spolu letos kolidovali již několikrát, poprvé byl ale za viníka kolize označen brazilský pilot ve službách Ferrari ...
Kolize vznikla v okamžiku, kdy se Lewis Hamilton snažil předjet Felipeho Massu po vnitřní straně trati. Ten ho ale tvrdě zavřel a následně došlo ke kontaktu mezi oběma vozy. Hamilton musel zajet k mechanikům pro nové přední křídlo, Massa pokračoval v jízdě, ale o chvíli později odstoupil ze závodu kvůli zlomenému závěsu, což by mohl být důsledek kontaktu s vozem McLarenu. Komisaři dospěli k názoru, že Lewis Hamilton byl v této situaci nevinně a trest tak neminul Felipeho Massu.
Celou situaci Felipe Massa popsal slovy: "Můj pohled je takový, že jsem byl vpředu, brzdil jsem později než on a byl jsem vpředu. Byl jsem na přilnavější straně a začal jsem zatáčet. Neviděl jsem ho, protože byl za mnou. Dotknul se mého zadního kola.
Upřímně, nechápu, proč jsem dostal ten trest. Fakt to není pochopitelné," a dodal: "Ve všech incidentech se on dotknul mého auta. Já jsem neudělal nic zlé. Jestli je to Lewis, nebo to není Lewis, ať je to jakýkoliv pilot, udělal bych to samé."
"Vím, že nejdřív byl po mém boku. Když jsem ale zabrzdil, což je důležité, ne když byl na rovince, ale když jsem zabrzdil, tak už po mém boku nebyl," odmítl Massa tvrzení jednoho z novinářů, který mu naznačil, že Hamiltona zavřel úmyslně.
"Tak jsem zatočil, protože jsem brzdil později než on. Nechápu, proč bych měl zpomalit a pustit ho. Brzdil jsem později a on byl navíc na špinavé části tratě. Potom jsem zatočil a on do mne zezadu narazil. Nedotknul se mě zboku, nebylo to ani kolo na kolo. Kdyby to bylo kolo na kolo, nezavíral bych mu dveře," uzavřel brazilský pilot Ferrari.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.