Jedním z nejzajímavějších momentů Velké ceny Indie byla kolize Felipeho Massy a Lewise Hamiltona. Oba jezdci spolu letos kolidovali již několikrát, poprvé byl ale za viníka kolize označen brazilský pilot ve službách Ferrari ...
Kolize vznikla v okamžiku, kdy se Lewis Hamilton snažil předjet Felipeho Massu po vnitřní straně trati. Ten ho ale tvrdě zavřel a následně došlo ke kontaktu mezi oběma vozy. Hamilton musel zajet k mechanikům pro nové přední křídlo, Massa pokračoval v jízdě, ale o chvíli později odstoupil ze závodu kvůli zlomenému závěsu, což by mohl být důsledek kontaktu s vozem McLarenu. Komisaři dospěli k názoru, že Lewis Hamilton byl v této situaci nevinně a trest tak neminul Felipeho Massu.
Celou situaci Felipe Massa popsal slovy: "Můj pohled je takový, že jsem byl vpředu, brzdil jsem později než on a byl jsem vpředu. Byl jsem na přilnavější straně a začal jsem zatáčet. Neviděl jsem ho, protože byl za mnou. Dotknul se mého zadního kola.
Upřímně, nechápu, proč jsem dostal ten trest. Fakt to není pochopitelné," a dodal: "Ve všech incidentech se on dotknul mého auta. Já jsem neudělal nic zlé. Jestli je to Lewis, nebo to není Lewis, ať je to jakýkoliv pilot, udělal bych to samé."
"Vím, že nejdřív byl po mém boku. Když jsem ale zabrzdil, což je důležité, ne když byl na rovince, ale když jsem zabrzdil, tak už po mém boku nebyl," odmítl Massa tvrzení jednoho z novinářů, který mu naznačil, že Hamiltona zavřel úmyslně.
"Tak jsem zatočil, protože jsem brzdil později než on. Nechápu, proč bych měl zpomalit a pustit ho. Brzdil jsem později a on byl navíc na špinavé části tratě. Potom jsem zatočil a on do mne zezadu narazil. Nedotknul se mě zboku, nebylo to ani kolo na kolo. Kdyby to bylo kolo na kolo, nezavíral bych mu dveře," uzavřel brazilský pilot Ferrari.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.