Felipe Massa zaznamenal v dnešní kvalifikaci na VC Indie nehodu, když v nájezdu do zatáčky číslo 8 najel se svým Ferrari na vyvýšený okraj obrubníku, který má jezdcům zabraňovat ve zkracování, tzv. katování zatáčky, což zlomilo zavěšení jeho pravého předního kola. Podle Brazilce je tento obrubník až moc vysoký. Ještě před nehodou ale stačil Felipe zajet čas, který mu zajistil 6 příčku na startu do zítřejší Velké ceny Indie.
"To, co se stalo v mém posledním měřeném kole, byla opravdu škoda. Dnes jsme měli potenciál zajet dobrý výsledek. To dokázal čas Fernanda a i skutečnost, že můj 6. cas byl zajet i s nepovedeným posledním sektorem," lituje zlomeného zavěšení Felipe Massa.
"Najížděl jsem do zatáčky číslo 8, když jsem zavěšením trefil vystouplý oranžový obrubník. Ten náraz zlomil zavěšení. Podle mě je ten obrubník až moc vysoký. Je to velice rychlá zatáčka - najíždí se do ní kolem 215 km/h - a podle mě by tam obrubník mohl být vyřešen jinak."
"Tohle jsou detaily, které je zapotřebí vylepšit pro příští rok. Opět musím zopakovat, že jsem zklamaný, protože auto během celého víkendu bylo skvělé. Teď jsem ztratil jednu novou sadu měkkých gum a rozbil si auto."
Felipe na okruhu v Dillí (foto: Scuderia Ferrari)
"Navíc jsem si poškodil přední křídlo. Jednalo se o nový typ, který má autu dodat nějakou rychlost. Zítra bude těžké předjíždět, mimo ideální stopu je trať velmi špinavá. I tak si ale myslím, že uvidíme docela dost předjížděcích manévrů," zakončil Brazilec.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.