Brazilský pilot Felipe Massa, vítěz druhého volného tréninku si myslí, že Ferrari může být v Indii silné.
Felipe Massa dnes ovládl druhý volný trénink s časem 1:25,706 min. Po dosavadních jízdách na Buddh International Circuit si myslí, že Ferrari může být během premiérové VC Indie silné.
"Auto je tady určitě dobré a konkurenceschopné," říká Brazilec o voze Ferrari F150, se kterým v letošní sezoně společně s Fernandem Alonsem jezdí.
"Uvidíme, v jaké formě budou vozy Red Bullu a McLarenu v závodních podmínkách, ale myslím, že naše auto je na tom dobře. A když je auto dobré a zajíždíte s ním dobrá kola, pak můžete být na vrcholu."
A jaký je podle Massy nový okruh? Největším problémem je zatím prach na trati, především mimo závodní stopu.
"Mimo ideální stopu je trať velmi špinavá. Je tam všude hodně písku, ale jinak je trať hezká."
Situace je prý podobná jako na této fotografii - trať je hodně zaprášená
Okruh jako takový tedy podle Brazilce není problém. Na co si však stěžuje jsou pneumatiky Pirelli. Italský dodavatel prý zvolil špatné směsi. Tvrdá směs je totiž pro indický okruh až příliš tvrdá.
"Myslím, že pro tuto trať je tvrdá směs moc tvrdá. Pirelli mohlo přivézt stejné pneumatiky jako na minulý závod, protože asfalt je velmi hladký a degradace není tak velká, jak se očekávalo.
Při minulém závodě v Koreji jsme to viděli - všichni se báli, že super měkká a měkká směs jsou špatnou volbou, ale nakonec to byla správná volba. A rozdíl mezi asfaltem v Koreji a asfaltem na zdejší trati není tak velký."
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.