Z pohledu Hermana Tilkeho je expanze F1 na nové trhy jako je Indie logickým krokem. Přivítal by také závod v Africe.
O víkendu nás čeká historicky první závod F1 v Indii. Jako většina nedávno zavedených tratí, nese i tato rukopis Hermana Tilkeho, respektive jeho firmy. Ještě do nedávna panovaly poměrně velké obavy, jestli se všechny práce na Buddh International Circuit v Noidě stihnou. 5,14 km dlouhý okruh, který se bude jezdit po směru hodinových ručiček, byl teprve nedávno oficiálně otevřen.
Pro Tilkeho je vstup F1 do Indie logickým krokem při rozšiřování se na nové trhy. "Hlavní bod F1 v Evropě stále zůstává. To, že F1 jde na nové trhy, je díky sponzorům," říká architekt, který stojí za osmi tratěmi aktuálního kalendáře.
"Zúčastněné firmy se chtějí dostat na nové trhy," říká Herman a odkazuje na svého "kamaráda", Bernieho Ecclestona: "Tento vývoj je velmi dobře posouzen. Indie je rozmanitá země, která má hodně fandů a velký potenciál." Podle Tilkeho je tedy logické jezdit také zde.
Kdyby bylo podle něj, tak by F1 v budoucnu byla také v Africe: "Jedná se mistrovství světa, takže by se mělo jezdit na každém kontinentu." Nicméně žádné konkrétní plány zatím nejsou: "Kdy by to mělo být, to nemůžu říci. To rozhodují jiní lidé. Jsou to také politická rozhodnutí."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.