Mark Webber svůj dnešní sloupek pro BBC věnoval především tragicky zesnulému Danovi Wheldonovi. Na závěr připojil také několik svých postřehů z Velké ceny Koreje, kde svedl dlouhý, leč neúspěšný souboj s McLarenem Lewise Hamiltona.
Velká cena Koreje byla víkendem, kdy jsme s mým týmem Red Bull Racing oslavovali. Poté, co Sebastian Vettel závod vyhrál a já jsem dojel třetí, jsme získali Pohár konstruktérů.
Předtím jsme o tom moc nemluvili, protože jsme si mysleli, že se nám to vzhledem k rychlosti McLarenu ještě nepodaří. Ale, jak už tomu bývá, nikdy nevíte, jak bude vypadat závod.
Já jsem byl na tvrdší sadě v mém druhém stintu v dobré pozici, hned za McLarenem Lewise Hamiltona. Pokud by to bývalo klaplo, měl jsem se před něj dostat tím, že bych na dráze vydržel déle před svou druhou zastávkou. V tom případě bych měl šanci stíhat Seba.
Tým ale moc chtěl, abych stavěl v kole, ve kterém jsem stavěl. Říkali, že chtěli využít mou rychlost na nových pneumatikách, abych obvyklým způsobem přeskočil Lewise - tím, že bych přezul pneumatiky před ním. Jenže to dopadlo tak, že jsem do boxů jel ve stejném kole jako Lewis.
Mark Webber v Koreji (foto: Red Bull Racing)
Když do nich najíždíte za svým soupeřem, je to pro pilota jedním z nejvíce zničujících pocitů. Znamenalo to, že jsme za nim zůstávali zaseknutí a bylo jej velmi obtížné předjet. I když jsem byl v posledním sektoru kola mnohem rychlejší, on měl lepší akceleraci z první zatáčky než já.
Vedlo to k tomu, že jsem byl před zatáčkou číslo tři na konci dlouhé rovinky i s využitím DRS zařízení určeného pro předjíždění příliš daleko za ním.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.
Lewis Hamilton nezažívá ve Ferrari zrovna pohádkový příběh. Teď se k názoru Ralfa Schumachera přidal i bývalý jezdec Red Bullu, který se domnívá, že britský šampion by po sezoně 2025 mohl Formuli 1 definitivně opustit.
Carlos Sainz se stal oficiálním ambasadorem nadcházející Velké ceny Španělska, která se poprvé pojede v Madridu. Tímto krokem nejen posiluje svou pozici mezi domácími fanoušky, ale i pomáhá zvyšovat prestiž této nové městské Grand Prix.