Mark Webber svůj dnešní sloupek pro BBC věnoval především tragicky zesnulému Danovi Wheldonovi. Na závěr připojil také několik svých postřehů z Velké ceny Koreje, kde svedl dlouhý, leč neúspěšný souboj s McLarenem Lewise Hamiltona.
Velká cena Koreje byla víkendem, kdy jsme s mým týmem Red Bull Racing oslavovali. Poté, co Sebastian Vettel závod vyhrál a já jsem dojel třetí, jsme získali Pohár konstruktérů.
Předtím jsme o tom moc nemluvili, protože jsme si mysleli, že se nám to vzhledem k rychlosti McLarenu ještě nepodaří. Ale, jak už tomu bývá, nikdy nevíte, jak bude vypadat závod.
Já jsem byl na tvrdší sadě v mém druhém stintu v dobré pozici, hned za McLarenem Lewise Hamiltona. Pokud by to bývalo klaplo, měl jsem se před něj dostat tím, že bych na dráze vydržel déle před svou druhou zastávkou. V tom případě bych měl šanci stíhat Seba.
Tým ale moc chtěl, abych stavěl v kole, ve kterém jsem stavěl. Říkali, že chtěli využít mou rychlost na nových pneumatikách, abych obvyklým způsobem přeskočil Lewise - tím, že bych přezul pneumatiky před ním. Jenže to dopadlo tak, že jsem do boxů jel ve stejném kole jako Lewis.
Mark Webber v Koreji (foto: Red Bull Racing)
Když do nich najíždíte za svým soupeřem, je to pro pilota jedním z nejvíce zničujících pocitů. Znamenalo to, že jsme za nim zůstávali zaseknutí a bylo jej velmi obtížné předjet. I když jsem byl v posledním sektoru kola mnohem rychlejší, on měl lepší akceleraci z první zatáčky než já.
Vedlo to k tomu, že jsem byl před zatáčkou číslo tři na konci dlouhé rovinky i s využitím DRS zařízení určeného pro předjíždění příliš daleko za ním.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.