Ferrari varuje, že pokud v Abú Zabí nedojde k obnovení Dohody o omezení zdrojů, budoucnost Asociace týmů F1 (FOTA) by mohla být ohrožena.
Týmy se již dohodly na tom, že dohodu znovu projednají během předposledního závodu sezony. Dohodu o omezení zdrojů (RRA) si podle některých týmů jejich soupeři vykládají poněkud jiným způsobem.
Podle šéfa Scuderie Ferrari Stefana Domenicaliho bude toto jednání klíčové. Bojí se hlavně toho, že pokud nedojde k obnovení dohody, FOTA by mohla zaniknout.
"Myslím, že v souvislosti s RRA jsme nyní v situaci, kdy musíme nabrat správný směr. Pokud by se tak nestalo, bylo by to známkou vzájemné nedůvěry mezi týmy. A to je špatně," řekl Domenicali pro Autosport.
"Dohodli jsme se tedy, že finální rozhodnutí padne při VC Abú Zabí.Pokud si týmy mezi sebou doopravdy nevěří, tak o čem je potom celá FOTA? Všichni víme, proč se FOTA založila. Teď si musíme uvědomit, proč jí stále potřebujeme," přemýšlí Ital, který vede stáj z Marenella.
"Musíme přijít na nějaké konstruktivní řešení a musí k tomu dojít otevřeně. Uvidíme, co se přesně stane, pokud se v Abú Zabí nedomluvíme."
Domenicaliho názor sdílí i Christian Horner
Domenicaliho názor sdílí šéf mistrovské stáje Red Bull, Christian Horner. "Myslím, že FOTA se nyní dostala na velmi důležitou křižovatku. Pokud se teď nedohodneme, asi budeme muset s FOTA skončit," řekl v rozhovoru pro Reuters.
"Hlavní je samozřejmě Concordská dohoda, ze které RRA vychází. Pokud se teď v rámci FOTA nedohodneme, tak jaký má smysl tuto organizaci dále provozovat?"
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.
Mick Schumacher nadále usiluje o návrat do Formule 1 a do své blízkosti přizval zkušeného poradce Dirka Müllera. Ten věří, že Schumacher je dnes mentálně i jezdecky dál než při svém debutu a má šanci znovu prorazit.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.