Ferrari varuje, že pokud v Abú Zabí nedojde k obnovení Dohody o omezení zdrojů, budoucnost Asociace týmů F1 (FOTA) by mohla být ohrožena.
Týmy se již dohodly na tom, že dohodu znovu projednají během předposledního závodu sezony. Dohodu o omezení zdrojů (RRA) si podle některých týmů jejich soupeři vykládají poněkud jiným způsobem.
Podle šéfa Scuderie Ferrari Stefana Domenicaliho bude toto jednání klíčové. Bojí se hlavně toho, že pokud nedojde k obnovení dohody, FOTA by mohla zaniknout.
"Myslím, že v souvislosti s RRA jsme nyní v situaci, kdy musíme nabrat správný směr. Pokud by se tak nestalo, bylo by to známkou vzájemné nedůvěry mezi týmy. A to je špatně," řekl Domenicali pro Autosport.
"Dohodli jsme se tedy, že finální rozhodnutí padne při VC Abú Zabí.Pokud si týmy mezi sebou doopravdy nevěří, tak o čem je potom celá FOTA? Všichni víme, proč se FOTA založila. Teď si musíme uvědomit, proč jí stále potřebujeme," přemýšlí Ital, který vede stáj z Marenella.
"Musíme přijít na nějaké konstruktivní řešení a musí k tomu dojít otevřeně. Uvidíme, co se přesně stane, pokud se v Abú Zabí nedomluvíme."
Domenicaliho názor sdílí i Christian Horner
Domenicaliho názor sdílí šéf mistrovské stáje Red Bull, Christian Horner. "Myslím, že FOTA se nyní dostala na velmi důležitou křižovatku. Pokud se teď nedohodneme, asi budeme muset s FOTA skončit," řekl v rozhovoru pro Reuters.
"Hlavní je samozřejmě Concordská dohoda, ze které RRA vychází. Pokud se teď v rámci FOTA nedohodneme, tak jaký má smysl tuto organizaci dále provozovat?"
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.