Ferrari varuje, že pokud v Abú Zabí nedojde k obnovení Dohody o omezení zdrojů, budoucnost Asociace týmů F1 (FOTA) by mohla být ohrožena.
Týmy se již dohodly na tom, že dohodu znovu projednají během předposledního závodu sezony. Dohodu o omezení zdrojů (RRA) si podle některých týmů jejich soupeři vykládají poněkud jiným způsobem.
Podle šéfa Scuderie Ferrari Stefana Domenicaliho bude toto jednání klíčové. Bojí se hlavně toho, že pokud nedojde k obnovení dohody, FOTA by mohla zaniknout.
"Myslím, že v souvislosti s RRA jsme nyní v situaci, kdy musíme nabrat správný směr. Pokud by se tak nestalo, bylo by to známkou vzájemné nedůvěry mezi týmy. A to je špatně," řekl Domenicali pro Autosport.
"Dohodli jsme se tedy, že finální rozhodnutí padne při VC Abú Zabí.Pokud si týmy mezi sebou doopravdy nevěří, tak o čem je potom celá FOTA? Všichni víme, proč se FOTA založila. Teď si musíme uvědomit, proč jí stále potřebujeme," přemýšlí Ital, který vede stáj z Marenella.
"Musíme přijít na nějaké konstruktivní řešení a musí k tomu dojít otevřeně. Uvidíme, co se přesně stane, pokud se v Abú Zabí nedomluvíme."
Domenicaliho názor sdílí i Christian Horner
Domenicaliho názor sdílí šéf mistrovské stáje Red Bull, Christian Horner. "Myslím, že FOTA se nyní dostala na velmi důležitou křižovatku. Pokud se teď nedohodneme, asi budeme muset s FOTA skončit," řekl v rozhovoru pro Reuters.
"Hlavní je samozřejmě Concordská dohoda, ze které RRA vychází. Pokud se teď v rámci FOTA nedohodneme, tak jaký má smysl tuto organizaci dále provozovat?"
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.