Felipe Massa je po závodě v Suzuce opět pořádně vytočený - a opět kvůli Lewise Hamiltona. Mezi oběma došlo během Velké ceny Japonska k dalšímu kontaktu.
Massa těžil po výjezdu ze zatáčky 130R z aerodynamického stínu a pokusil se Hamiltona předjet. Brit si však při hlídání defenzivní stopy nevšiml, že je Brazilec až na jeho úrovni a došlo k drobnému kontaktu, při kterém přišel pilot Ferrari o drobný vertikální prvek na bočnici svého předního křídla.
"Jediné, co musím říct, je to, že jsem v zrcátkách nemohl nic vidět, na konci rovinky se moc chvěla a já jsem neměl tušení, že tam je," přiznal po závodě Hamilton.
Oba bez problémů pokračovali dále a komisaři tento kontakt po zhlédnutí opakovaných záběrů vyhodnotili jako závodní incident a netrestali. Massa však s jejich rozhodnutím není vůbec spokojený:
"Abych byl upřímný, nestarám se o to, co [Hamilton] řekl. Jediné, co mě zajímá, je to, co udělal. Byl pomalý v 130R a zůstal na pravé straně. Byl jsem mnohem rychlejší, takže jsem najel doleva, kde jsem brzdil. Zůstal jsem ve své stopě, on se pohnul směrem ke mně a dotkl se mého vozu."
Inkriminovaný souboj s Hamiltonem
"Nemám co k tomu dodat. Je mi jedno, co říká. Mě zajímá to, co říká federace a co FIA udělá. Letos penalizovali lidi za mnohem menší [přestupky] a tentokrát to neudělali. Je to podruhé za sebou po problémech v kvalifikaci, stejně jako v posledním závodě. A poté, k čemu došlo včera.
Stalo se to letos tolikrát, FIA se tím musí zabývat. Jsou jediní, kdo to můžou udělat," dodává rozčílený Massa.
Felipe při souboji přišel o tento vertikální prvek na bočnici předního křídla(Ilustrační foto: Scuderia Ferrari)
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.