Fernando Alonso si po prvních dvou trénincích v Suzuce věří maximálně na pódium, ve vítězství Ferrari nedoufá.
"Naším cílem je v posledních závodech bojovat o pódium. Víme však, že Red Bull bude velmi silný, což je u nich v sobotu normální. Na tomto typu okruhu je pro ně normálním výsledkem první a druhé místo, takže musíme bojovat s McLarenem o to třetí," popisuje Alonso.
"V kvalifikacích můžete vždy něco získat a jsem si jistý, že se o to zrychlení pokusí všichni piloti, i když je Suzuka tratí, kde končíte mimo trať, když se dostanete byť jen trochu nad limit. Musíte proto být vyrovnaní. V mém případě jsem si ale jistý, že zítra najdu ještě několik desetin, obzvlášť v prvním sektoru.
Když projíždíte esíčky, myslíte si, že je v příštím kole můžete projet ještě rychleji, ale s těmito pneumatikami už nebude žádné příští kolo - [v kvalifikaci] máte pouze jednu šanci, takže si jsem jistý, že zítra se nám v Q3 podaří perfektní kolo," věří pilot Ferrari.
Žádne novinky na voze 150° Italia, Ferrari se již plně soustředí na rok 2012
Protože Scuderia do Suzuky nepřivezla už žádné novinky, soustředila se dnes na práci s pneumatikami. V závodě očekává větší množství zastávek.
"Na voze nebyly žádné nové díly, takže jsme se snažili soustředit se na pneumatiky: během kratších jízd jsme zjišťovali výkonnost a při dlouhých jízdách s různými pneumatikami na obou vozech jsme se také pokoušeli zjistit, jak jsme na tom s výkonností.
Došli jsme k několika dobrým závěrům, ale je pravdou, že degradace se zde zdá být docela důležitá, což jsme vzhledem k charakteru trati věděli, takže očekávám, že se v závodě budeme muset dobře starat o pneumatiky, počet zastávek bude celkem vysoký," dodává Alonso.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.