Letošní sezona není v podání Marka Webbera nic moc. Trápí se hlavně při startech, kde pravidelně ztrácí. Podle vlastních slov ale příští rok bude podávat lepší výkony.
Australan Mark Webber nedávno poskytl rozhovor pro Yahoo, ve kterém slibuje, že v roce 2012 bude podávat lepší výkony. Podle vlastních slov už ho však největší šance na zisk titulu minula.
"Můžete očekávat, že v příští sezoně budu jezdit lépe, než v té současné. Doufám, že budu mít znovu tak hladké starty, jako v roce 2010," říká Webber. "Ve zbytku letošní sezony chci získat co nejlepší pozici v konečném pořadí šampionátu, získat pár dobrých výsledků."
A jaký má názor na rok 2010, kdy byl od zisku titulu jen malý krůček? Byla to jeho poslední velká šance? "Ano. Myslím, že sezona 2010 byla mou poslední šancí na zisk titulu mistra světa. Hodně jsem ale během kariéry dřel a dosáhl věcí, kterých většina jiných pilotů nedosáhla. Jsem tedy hrdý na to, co jsem dokázal."
Starty jsou letos Webberovou slabinou
Australan však připouští, že na to má velký vliv i tým a týmový kolega: "Abyste vyhráli šampionát, musíte mít 100% podporu od týmu. Pro tým je to ale velmi obtížné, plně podporovat oba piloty na sto procent. Chápu ale, co tým dělá a proč. Tým mi dává skvělou příležitost jezdit dobře. Každý víkend mám silné auto. A oni vědí, že vždy dělám maximum pro co nejlepší výkon."
Webber také naznačil, že až skončí s aktivní jezdeckou kariérou, opustí F1 úplně. Nehodlá přijmout jinou funkci u některého z týmů, nelíbí se mu totiž současná politika F1.
Vrátí se Webberovi jeho loňská forma?
"Když skončíte, začíná pro vás úplně jiná kapitola. Nikdy jsem ještě nepřemýšlel o mých dalších aktivitách, ale ve Formuli 1 to rozhodně nebude. Závodění mě baví, ale až skončím, budu dělat něco jiného. Důvod? Současná politika F1 - vážně se mi nelíbí," dodává Webber.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.
Lewis Hamilton nezažívá ve Ferrari zrovna pohádkový příběh. Teď se k názoru Ralfa Schumachera přidal i bývalý jezdec Red Bullu, který se domnívá, že britský šampion by po sezoně 2025 mohl Formuli 1 definitivně opustit.
Carlos Sainz se stal oficiálním ambasadorem nadcházející Velké ceny Španělska, která se poprvé pojede v Madridu. Tímto krokem nejen posiluje svou pozici mezi domácími fanoušky, ale i pomáhá zvyšovat prestiž této nové městské Grand Prix.