Felipe Massa hodil singapurskou kolizi s Lewisem Hamiltonem za hlavu a mírní komentáře bulvárních médií, která se snažila na výrocích jeho závodního inženýra vytržených z kontextu postavit senzaci.
Brazilec byl na Hamiltona po Velké ceně Singapuru velmi naštvaný, což mu dal nevybíravým způsobem najevo ve chvíli, kdy poskytoval rozhovor pro televizní stanice. Kontroverzi se snažili dále rozvířit někteří novináři, kteří v oficiálním sestřihu FOM ze Singapuru objevili, jak závodní inženýr Rob Smedley říká Massovi, aby "zničil" Hamiltonův závod, což pak mnozí mylně interpretovali jako pokyn ke kolizi.
Podle Massy jeho nehoda s Hamiltonem a komentáře Smedleyho spolu vůbec nesouvisejí, navíc tento incident již hodil za hlavu: "Jak jsem řekl minulý týden, Velká cena Singapuru je včerejší zprávou a není důvod dále hovořit o tom víkendu, který ze svého pohledu ani zdaleka nemůžu označit za vydařený."
"Lepší je soustředit se na další závodní víkend v Japonsku a doufat, že začne a skončí bez nějakých nepříjemných překvapení. Ještě jedna věc, než to zcela uzavřu: řekli mi, že vznikla trochu vřava kvůli věty, kterou mi během závodu řekl můj závodní inženýr."
Hamilton v Singapuru pronásleduje pomalejšího Massu (foto: Scuderia Ferrari)
"Kromě toho, že si nepamatuji, co Rob říkal, si nemyslím, že má cenu působit rozruch a spojovat to s následujícím kontaktem s Hamiltonem: jedná se o dva oddělené okamžiky, které spolu vůbec nesouvisejí," popisuje Massa. Některým navíc uniká, že rádia v televizi zaznívají s určitým zpožděním. Tak onen Smedleyho výrok zazněl před tím, než zajeli do boxů, tj. o kolo dříve, než došlo ke kolizi.
"Jsem si jistý, že s Lewisem najdeme způsob, jak to objasnit a uzavřít tento příběh, což by bylo u obou pilotů korektní. Co se stane na trati, by na ní také mělo zůstat," dodává Massa.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.