Felipe Massa hodil singapurskou kolizi s Lewisem Hamiltonem za hlavu a mírní komentáře bulvárních médií, která se snažila na výrocích jeho závodního inženýra vytržených z kontextu postavit senzaci.
Brazilec byl na Hamiltona po Velké ceně Singapuru velmi naštvaný, což mu dal nevybíravým způsobem najevo ve chvíli, kdy poskytoval rozhovor pro televizní stanice. Kontroverzi se snažili dále rozvířit někteří novináři, kteří v oficiálním sestřihu FOM ze Singapuru objevili, jak závodní inženýr Rob Smedley říká Massovi, aby "zničil" Hamiltonův závod, což pak mnozí mylně interpretovali jako pokyn ke kolizi.
Podle Massy jeho nehoda s Hamiltonem a komentáře Smedleyho spolu vůbec nesouvisejí, navíc tento incident již hodil za hlavu: "Jak jsem řekl minulý týden, Velká cena Singapuru je včerejší zprávou a není důvod dále hovořit o tom víkendu, který ze svého pohledu ani zdaleka nemůžu označit za vydařený."
"Lepší je soustředit se na další závodní víkend v Japonsku a doufat, že začne a skončí bez nějakých nepříjemných překvapení. Ještě jedna věc, než to zcela uzavřu: řekli mi, že vznikla trochu vřava kvůli věty, kterou mi během závodu řekl můj závodní inženýr."
Hamilton v Singapuru pronásleduje pomalejšího Massu (foto: Scuderia Ferrari)
"Kromě toho, že si nepamatuji, co Rob říkal, si nemyslím, že má cenu působit rozruch a spojovat to s následujícím kontaktem s Hamiltonem: jedná se o dva oddělené okamžiky, které spolu vůbec nesouvisejí," popisuje Massa. Některým navíc uniká, že rádia v televizi zaznívají s určitým zpožděním. Tak onen Smedleyho výrok zazněl před tím, než zajeli do boxů, tj. o kolo dříve, než došlo ke kolizi.
"Jsem si jistý, že s Lewisem najdeme způsob, jak to objasnit a uzavřít tento příběh, což by bylo u obou pilotů korektní. Co se stane na trati, by na ní také mělo zůstat," dodává Massa.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.