Ferrari se podle Autosportu ve vývoji soustředí na příští auto. Fernando Alonso připouští, že na vítězství letos již mít nebudou.
Hvězda Ferrari Alonso pojímá zbývající závody letošní sezóny F1 jako testování zaměřené na rok 2012 poté, co připustil, že další vítězství Ferrari jsou nepravděpodobná.
Přitom ještě před Velkou cenou Singapuru si dvojnásobný mistr světa věřil, že budou o vítězství bojovat. V kvalifikačním kole, které se mu dle jeho slov povedlo na 120 % a které označil za jedno z nejlepších v kariéře, ztratil na Sebastiana Vettela půl sekundy.
Ferrari se před Singapurem trápilo na rychlých okruzích, z Marina Bay odjíždělo zlomené. Alonso přijal fakt, že jeho tým moc důvodů k sebevědomí již letos mít nebude.
Očekává se, že Red Bull bude na zbývajících tratích nejrychlejším a McLaren bude Ferrari pravidelně porážet. Těžko může Scuderia ze zbývajících závodů vytěžit něco více, než vyřešit pomalé zahřívání tvrdších směsí a lépe porozumět vozu pro příští rok.
Alonso před Webberem, který ho během Velké ceny Singapuru dvakrát předjel(foto: Scuderia Ferrari)
"Nevěříme si už tolik na vítězství v letošních závodech, protože jsme nebyli moc rychlí ve Spa, v Monze ani v Singapuru. Suzuka je okruhem Red Bullu, takže to pro nás bude těžké i tam," sklesle poznamenává Alonso.
"Musíme za této situace zachovat klid a vzhlížet k budoucímu autu. Víme, že příštích pět závodů pro nás budou testem. Musíme porozumět věcem pro příští rok, zkoušet experimentální věci. V některých z posledních pěti závodů budeme více konkurenceschopní, tam budeme mít šanci na pódium.
Přijdou také závody, kdy tak konkurenceschopní nebudeme, což pro nás bude znamenat páté místo. V šampionátu pilotů už šanci nemáme, stále však máme naději na to, že dostihneme McLaren v šampionátu konstruktérů. Moc toho nenaděláme," pokračuje Španěl.
Podle něj je jejich monopost srovnatelný s Red Bullem po mechanické stránce, ztrácejí však v oblasti aerodynamické výkonnosti. To je údajně dědictvím problému s korelací dat mezi aerodynamickým tunelem a tratí, kvůli kterému nefungoval velký balík vylepšení již v posledním předsezónním testu v Barceloně. Díky němu se místu kupředu posunuli o několik měsíců zpět.
Silné stránky Ferrari: mechanické vlastnosti vozu 150° Italia a výborné starty(foto: Scuderia Ferrari)
Jak Alonso, tak i technický ředitel Pat Fry přiznali, že Ferrari musí lépe porozumět letošnímu vozu, aby mohli mít v roce 2012 co největší šance na vítězství. To naznačuje, že zatím zřejmě nevyřešili veškeré své problémy s aerodynamikou, byť v průběhu sezóny dosáhli velkého pokroku. Ty by mohly být následkem špatného směřování vývoje z počátečních měsíců tohoto roku. Prioritou v Maranellu bude izolovat veškeré chyby tak, aby se nepřenesly i do příští sezóny.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.