Ferrari se podle Autosportu ve vývoji soustředí na příští auto. Fernando Alonso připouští, že na vítězství letos již mít nebudou.
Hvězda Ferrari Alonso pojímá zbývající závody letošní sezóny F1 jako testování zaměřené na rok 2012 poté, co připustil, že další vítězství Ferrari jsou nepravděpodobná.
Přitom ještě před Velkou cenou Singapuru si dvojnásobný mistr světa věřil, že budou o vítězství bojovat. V kvalifikačním kole, které se mu dle jeho slov povedlo na 120 % a které označil za jedno z nejlepších v kariéře, ztratil na Sebastiana Vettela půl sekundy.
Ferrari se před Singapurem trápilo na rychlých okruzích, z Marina Bay odjíždělo zlomené. Alonso přijal fakt, že jeho tým moc důvodů k sebevědomí již letos mít nebude.
Očekává se, že Red Bull bude na zbývajících tratích nejrychlejším a McLaren bude Ferrari pravidelně porážet. Těžko může Scuderia ze zbývajících závodů vytěžit něco více, než vyřešit pomalé zahřívání tvrdších směsí a lépe porozumět vozu pro příští rok.
Alonso před Webberem, který ho během Velké ceny Singapuru dvakrát předjel(foto: Scuderia Ferrari)
"Nevěříme si už tolik na vítězství v letošních závodech, protože jsme nebyli moc rychlí ve Spa, v Monze ani v Singapuru. Suzuka je okruhem Red Bullu, takže to pro nás bude těžké i tam," sklesle poznamenává Alonso.
"Musíme za této situace zachovat klid a vzhlížet k budoucímu autu. Víme, že příštích pět závodů pro nás budou testem. Musíme porozumět věcem pro příští rok, zkoušet experimentální věci. V některých z posledních pěti závodů budeme více konkurenceschopní, tam budeme mít šanci na pódium.
Přijdou také závody, kdy tak konkurenceschopní nebudeme, což pro nás bude znamenat páté místo. V šampionátu pilotů už šanci nemáme, stále však máme naději na to, že dostihneme McLaren v šampionátu konstruktérů. Moc toho nenaděláme," pokračuje Španěl.
Podle něj je jejich monopost srovnatelný s Red Bullem po mechanické stránce, ztrácejí však v oblasti aerodynamické výkonnosti. To je údajně dědictvím problému s korelací dat mezi aerodynamickým tunelem a tratí, kvůli kterému nefungoval velký balík vylepšení již v posledním předsezónním testu v Barceloně. Díky němu se místu kupředu posunuli o několik měsíců zpět.
Silné stránky Ferrari: mechanické vlastnosti vozu 150° Italia a výborné starty(foto: Scuderia Ferrari)
Jak Alonso, tak i technický ředitel Pat Fry přiznali, že Ferrari musí lépe porozumět letošnímu vozu, aby mohli mít v roce 2012 co největší šance na vítězství. To naznačuje, že zatím zřejmě nevyřešili veškeré své problémy s aerodynamikou, byť v průběhu sezóny dosáhli velkého pokroku. Ty by mohly být následkem špatného směřování vývoje z počátečních měsíců tohoto roku. Prioritou v Maranellu bude izolovat veškeré chyby tak, aby se nepřenesly i do příští sezóny.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.