V letošním roce na nás čeká ještě šest velkých cen, k dispozici je šest vítězství. Vedoucí Red Bull již zřejmě nikdo neohrozí, v Maranellu však stále touží po úspěchu. Fernando Alonso by rád udržel druhou příčku v šampionátu pilotů za Sebastianem Vettelem, v šampionátu konstruktérů by se Ferrari rádo dostalo na tutéž pozici před McLaren.
Po vítězství touží také jeho týmový kolega Felipe Massa, který minulý týden oslavil deset let působení ve Formuli 1: "Felipe nyní ve srovnání s tehdejším Felipem? Jsem mnohem zkušenějším, což je důležité. Felipe se kdysi snažil být nejrychlejším v každém kole, ale zkušenost vás naučí, kdy na to tlačit a kdy je lepší šetřit vůz a pneumatiky. Nevím, zde tady budu dalších deset roků, ale doufám, že budu pokračovat ještě mnoho let," přeje si Brazilec.
Jeho tým ztrácí v šampionátu konstruktérů na McLaren 71 bodů, stále tedy existuje teoretická šance dotáhnout se na McLaren. Zbývající závody mohou posloužit také jako velmi užitečný test pro prvky, které najdou uplatnění na vozech v roce 2012.
V Maranellu se již naplno soustředí na budoucí auto, na letošní 150° Italii se objeví již jen několik aerodynamických novinek, zejména v oblasti zadního křídla. Ty byly v plánu ještě před tím, než se oddělení aerodynamiky začalo soustředit výlučně na příští sezónu.
Felipe Massa loni v Singapuru (foto: Scuderia Ferrari)
Pirelli veze do Singapuru ty nejměkčí pneumatiky, které má. Ferrari by proto na městském okruhu vyžadujícím maximální přítlak mohlo být velmi konkurenceschopné: "Pokud bychom si mohli vybrat pneumatiky podle sebe, samozřejmě by se jednalo o tuto kombinaci," přiznává Massa. "Pneumatiky samotné ale celý ten rozdíl nedělají." Bude o víkendu Ferrari dostatečně rychlé na to, aby porazilo McLaren i Red Bull?
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.