Mark Webber přišel letos na startech již o 22 pozic. Příčiny špatných vstupů do velkých cen se pokouší vysvětlit šéf Red Bullu Christian Horner.
"Jedná se ve skutečnosti o kulminaci více věcí. Ve Spa to opravdu bylo spíše kalkulací ze strany Renaultu při měření krouticího momentu, který byl požadován. Sebastian byl 100 otáček od úplně stejného startu jako Mark.
Byla to jedna z těch věcí, která se týká spojení motoru s elektronikou šasi a toho, že jsme během víkendu kvůli mokrému počasí nezkoušeli starty. Přilnavosti bylo více, než jsme čekali, a startovalo se do kopce - sešly se všechny tyto faktory," vysvětluje Horner start Australana, který se hned propadl o pět míst.
Webber se ve Spa na startu propadl o pět míst (foto: Red Bull Racing)
Do jaké míry se na startu podílí elektronika a do jaké míry pilot? "Máte dvě spojky, takže pilot pustí jednu páčku a pak povoluje druhou. Příprava spojky cestou na startovní rošt je tedy důležitá: inženýři jim dávají instrukce, kolikrát musí protočit kola. Pečlivě to cvičí, aby měli spojku čistou, aby byla v co nejlepším stavu pro start.
Potom to je o vystihnutí požadavku na krouticí moment ze strany motoru pomocí záběru spojky, o vzájemné synchronizaci. Piloti nohou ovládají plynový pedál, pak musí lehce ovládat spojku: pustí jednu páčku, přičemž povolují i tu druhou. Zároveň musí kontrolovat zrcátka, aby viděli, co se děje kolem," pokračuje Horner.
Start Velké ceny Itálie - o pozice přicházejí oba Red Bully (foto: Red Bull Racing)
"Je to velmi jednoduché, aby pneumatiky proklouzly a protočila se kola. A jednoduchá je i opačná věc, kdy zhasíná motor, a vy na startu jen poskočíte. K dispozici máte velmi malý prostor. Mark měl několik dobrých startů, žel ty špatné absolvoval tehdy, když byl vpředu," dodává šéf Red Bullu.
Starty patří k slabší stránce rakouského týmu, což je spojeno s o něco slabším KERSem, který se musel podřídit malému prostoru úzkých bočnic.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.