Mark Webber přišel letos na startech již o 22 pozic. Příčiny špatných vstupů do velkých cen se pokouší vysvětlit šéf Red Bullu Christian Horner.
"Jedná se ve skutečnosti o kulminaci více věcí. Ve Spa to opravdu bylo spíše kalkulací ze strany Renaultu při měření krouticího momentu, který byl požadován. Sebastian byl 100 otáček od úplně stejného startu jako Mark.
Byla to jedna z těch věcí, která se týká spojení motoru s elektronikou šasi a toho, že jsme během víkendu kvůli mokrému počasí nezkoušeli starty. Přilnavosti bylo více, než jsme čekali, a startovalo se do kopce - sešly se všechny tyto faktory," vysvětluje Horner start Australana, který se hned propadl o pět míst.
Webber se ve Spa na startu propadl o pět míst (foto: Red Bull Racing)
Do jaké míry se na startu podílí elektronika a do jaké míry pilot? "Máte dvě spojky, takže pilot pustí jednu páčku a pak povoluje druhou. Příprava spojky cestou na startovní rošt je tedy důležitá: inženýři jim dávají instrukce, kolikrát musí protočit kola. Pečlivě to cvičí, aby měli spojku čistou, aby byla v co nejlepším stavu pro start.
Potom to je o vystihnutí požadavku na krouticí moment ze strany motoru pomocí záběru spojky, o vzájemné synchronizaci. Piloti nohou ovládají plynový pedál, pak musí lehce ovládat spojku: pustí jednu páčku, přičemž povolují i tu druhou. Zároveň musí kontrolovat zrcátka, aby viděli, co se děje kolem," pokračuje Horner.
Start Velké ceny Itálie - o pozice přicházejí oba Red Bully (foto: Red Bull Racing)
"Je to velmi jednoduché, aby pneumatiky proklouzly a protočila se kola. A jednoduchá je i opačná věc, kdy zhasíná motor, a vy na startu jen poskočíte. K dispozici máte velmi malý prostor. Mark měl několik dobrých startů, žel ty špatné absolvoval tehdy, když byl vpředu," dodává šéf Red Bullu.
Starty patří k slabší stránce rakouského týmu, což je spojeno s o něco slabším KERSem, který se musel podřídit malému prostoru úzkých bočnic.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.