Spolupráce Fernanda Alonsa a Sebastiana Vettela v rámci jednoho týmu je prý vyloučená, alespoň podle názoru bývalého šéfa týmu Renault.
Flavio Briatore v rozhovoru pro Auto Bild motorsport vyloučil možnost, že by Fernando Alonso a Sebastian Vettel v budoucnu mohli působit ve stejném týmu. Briatore na tuto možnost zareagoval slovy: „Já bych nikdy nechtěl mít v týmu kombinaci Vettel a Alonso. Tým by to rozdělilo na dvě části a tedy i oslabilo.“
Briatore si myslí, že oba týmy mají v současnosti svou situaci s jezdci vyřešenou dobře, když za stájové jedničky považují právě Alonsa s Vettelem, které Felipe Massa a Mark Webber nijak neohrožují. Předpokládá tedy, že stejní jezdci budou v týmech působit i v příštím roce. „Vettel je supersilný. Má správný přístup a připomíná mi Michaela Schumachera a Fernanda Alonsa ve chvíli, kdy získali svůj první titul. I oni byli v následujícím roce silnější a sebevědomější,“ vyjádřil se Briatore na adresu úřadujícího mistra světa, který si v Singapuru může zajistit i letošní titul.
Ital vzpomenul i Michaela Schumachera, když prohlásil: „Příliš dlouho byl mimo formuli 1 a dnes už bojuje jen o to, aby se dostal do první desítky. Podle mého názoru je to tak trochu smutné.“ Zároveň popřel spekulace o tom, že uvažuje o svém vlastním návratu: „Nikdy jsem neměl zájem být znova manažerem týmu. Itálie je země spekulací. Spojovali mě i s Ferrari, ale je to nesmysl.“
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.