Výkon Sergia Péreze při testech s vozem Ferrari inženýry z Maranella zaujal. V rámci výchovného programu pro mladé piloty (Ferrari Driver Academy) jezdil s vozem F60 ve Fioranu společně s Julesem Bianchim.
Pérez před svou první jízdou s monopostem Ferrari strávil dva dny na simulátoru. Na trati ujel 46 okruhů s nejlepším časem 1:00,650 min. Jules Bianchi, který již s vozem F60 zkušenosti má, absolvoval 70 kol, během nichž dosáhl (1:00,213 min) o 0,437 sec lepšího času než Mexičan.
"Dnes jsme pro Péreze a Bianchiho připravené odlišné programy. Sergio udělal dojem, přestože za volantem Ferrari seděl poprvé," popisuje Luca Baldisseri, který má na starosti akademii Ferrari pro mladé piloty.
"Prokázal se být agresivním a rychlým od samotného počátku a velmi rychle si na auto zvyknul. Je na svůj věk velmi vyspělý, prokázal pochopení, který jde nad rámec času, jež strávil jízdou s formulemi.
U Bianchiho, který je u nás od loňského roku, jsme použili vůz vybavený speciálními senzory pro studium korelace mezi autem na dráze a simulátorem. Ujel hodně kol, které bych nazval "jednorázovými," protože jejich cílem bylo získat data," dodal Baldisseri.
Bianchi (vlevo) s Pérezem naslouchají závěrům z analýzy dat (foto: Scuderia Ferrari)
Pérez si jízdu v rudém monopostu užil: "Byl to pro mě opravdu speciální den. Chtěl bych poděkovat Ferrari za tuto šanci se zlepšit a něco se naučit, protože příležitosti k testování jsou během roku velmi omezené. Jízda s Ferrari byla mým snem a také důležitou pro mou kariéru, protože jsem se mohl učit a zažít odlišný přístup k práci s takovým týmem.
Myslím, že existuje prostor pro to, abych si vedl dobře tam, kde jsem - a to je mým současným cílem. Je těžké říci, jak se budou věci vyvíjet. Mým snem je stát se mistrem světa a bylo by hezké, kdyby k tomu došlo s týmem, jako je tento. Hodně si odnáším z času stráveného v Jezdecké akademii Ferrari. Práce na simulátoru, schůzky s inženýry a všechny tyto věci mi ve zbytku sezóny a obecně i v budoucnosti pomohou," řekl Pérez.
Jak to Pérezovi v rudém monopostu a rudé kombinéze slušelo, o tom se můžete přesvědčit z fotografií pod článkem.
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.