Ferrari by podle Fernanda Alonsa mělo být v Singapuru dostatečně rychlé na to, aby s McLareny a Red Bully mohlo bojovat o vítězství. Pokusí se odložit předčasné oslavy titulu Sebastiana Vettela.
Alonso po Monze šance na zisk letošního titulu odepsal. Při ztrátě 112 bodů před posledními šesti závody se již nacházejí pouze v teoretické rovině. V Singapuru se ale ještě pokusí Red Bullu život "osladit."
"Singapur je vždy velmi zvláštním okruhem. Jedná se o městský okruh se všemi vlastnostmi, které máme obvykle rádi. Letos jsme byli rychlí také v Monaku. Stále si myslím, že v Singapuru máme šanci na to být konkurenceschopní," řekl Alonso ve včerejším video-chatu na webu Ferrari.
"Až tedy dorazíme do Singapuru, naším cílem bude ten závod vyhrát. Po trénincích a kvalifikaci uvidíme, jak na tom přesně jsme. Nyní, před závodem, je ale cíl jasný: vyhrát."
"Myslím si, že v této části roku, s takovým náskokem, jako má Vettel, není zisk titulu matematicky nemožný, ale je extrémně obtížný. Budeme bojovat o druhou příčku v šampionátu, která je lepší než pátá. Budeme to zkoušet a užívat si každou neděli, stejně jako v Monze, kde jsme se kvalifikovali čtvrtí, agresivně zaútočili v první zatáčce, bojovali v závodě a nakonec jsme se radovali na pódiu," pokračoval Španěl.
Alonso by chtěl v Singapuru vyhrát, městský okruh by měl Ferrari sedět(foto: Scuderia Ferrari)
Ferrari po Monze již zastavilo vývoj letošního monopostu 150° Italia (více zde), aby v příští sezóně mohlo vítězit od samotného počátku. "Naše očekávání jsou vždy velmi vysoká. Jsme Ferrari, takže víme, že musíme bojovat a být konkurenceschopní," uvědomuje si Alonso.
"[Vyhrát] šampionát je každý rok hlavním cílem, protože závodíte za nejlepší tým na světě. Příští rok začneme opět s co nejlepšími přípravami na zimu a sezónu, a pokusíme se bojovat o světový šampionát.
Letos jsme naše očekávání nenaplnili. Nebyli jsme v určitých částech roku dostatečně rychlí a hodně jsme se s vozem trápili. I přes tyto problémy jsme v šampionátu na druhém místě, to jen ukazuje, jaké jsou naše cíle a ambice," dodává pilot Ferrari.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.