Šéf Ferrari Stefano Domenicali s rezignací v hlase oznámil, že po dalším vítězství Red Bullu v Monze se začínají ve vývoji soustředit už pouze na vůz pro příští rok.
"Zastavujeme vývoj [letošního auta]," uvedl Domenicali pro BBC. Uvědomuje si, že šance na zisk titulu jsou pryč. "Je to teď velmi, velmi, velmi, velmi, velmi těžké."
Ve 13 odjetých závodech letošní sezóny Ferrari vyhrálo pouze jednou - v červenci díky Alonsovi slavilo v Silverstone. Tehdy se hovořilo také jako o obratu v sezóně. V Maranellu si tehdy věřili a prohlašovali, že konečně vyřešili problémy s korelací dat v aerodynamickém tunelu, na což údajně doplatili v úvodu sezóny.
V dalším závodě v Německu na tom bylo Ferrari také dobře, Alonso prohrál s Hamiltonem o necelé 4 sekundy, a v Maďarsku po špatné pneumatikové strategii a smyku skončil Španěl třetí. Po letní přestávce však Ferrari opět upadlo.
Připravované novinky pro Spa a Monzu totiž nefungovaly, což Domenicali potvrdil: "Očekávali jsme ve Spa větší pokrok v našem vývoji. Naneštěstí jsme zjistili, že tomu je opačně, takže jsme se vrátili o krok zpět, totéž platilo pro Monzu."
Výkonnost Ferrari po letní přestávce poklesla (foto: Scuderia Ferrari)
Na vině podle Ferrari nebyly data z aerodynamického tunelu. Novinky soustředěné kolem nového výfukového systému zkrátka nepřinesly to, co od nich tým očekával. Domenicali ale věří, že rozdíl mezi Ferrari a jeho největšími soupeři - McLarenem a Red Bullem - bude na městském okruhu v Singapuru, kde loni Alonso vyhrál, menší. Stažení celého náskok je však nyní úkolem až pro příští rok.
Pat Fry, který nahradil technického ředitele Alda Costu, přiznal, že se již plněji věnuje v Maranellu vývoji budoucího monopostu. Jeho hlavním úkolem je zejména zvýšit úroveň přítlaku. Uvedl, že kvůli tomu, budou některé drobnosti za účelem analýzy zkoušet ještě na letošním autě.
Ferrari selhalo v efektivní interpretaci nových pravidel a ve vývoji vozu byli málo inovativní a agresivní. Letos zůstanou technická pravidla neměnná, upraveny budou jen předpisy týkající se vyústění výfuků.
Fry věří, že se za těchto podmínek Ferrari podaří postavit konkurenceschopné auto: "Stabilita by měla pomoct. Neznamená to ale automaticky, že budete moci soupeře dohnat. Víme, že zaostáváme ve výkonnosti a musíme do toho vložit více úsilí, což je hlavním cílem pro zimní období."
Prezident Ferrari Luca di Montezemolo (vlevo) s Patem Fryem v Monze(foto: Scuderia Ferrari)
"Red Bully Adriana [Neweyho] jsou poslední dva či tři roky nejrychlejšími vozy," chválí technický ředitel konstruktéra, s nímž v 90. letech pracoval u McLarenu. "Ale abych byl upřímný, nemyslím si, že to je sport o jednom muži, vůbec ne.
Jedná se o velmi komplexní sport, v němž velmi talentovaný inženýr nemůže udělat vše, pokud není podporován mnoha lidmi. Momentálně je referencí Red Bull - našim cílem je ale vyhrát, ať už našim soupeřem bude kdokoliv."
Prezident Ferrari Luca di Montezemolo se současnou situací není spokojený a v Monze dodal: "Příští rok očekávám konkurenceschopné auto s jasnou interpretací pravidel. Doufám, že znovu vyhrajeme šampionát."
Frye a Ferrari se pouštějí do náročného úkolu a už zahájili práce na voze pro rok 2012.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.