Fernando Alonso nepřímo nesouhlasil s tvrzením Stefana Domenicaliho, když v rozhovoru pro Autosport prohlásil, že ohledně příští sezóny nemůže nic garantovat.
Ferrari letos pravděpodobně nezíská ani jeden z titulů, proto se ve vývoji začalo soustředit na příští rok, pro nějž chce připravit agresivnější design auta. Alonso přesto odmítá slíbit, že příští rok bude pro tým úspěšnější než ten letošní.
„V F1 si nemůžeme přehnaně věřit ani si být něčím jistí. Je to velmi komplexní sport a i když si budeme věřit a pracovat 24 hodin denně, po příchodu na trať se můžeme dočkat příjemných, ale i nepříjemných překvapení,“ uvedl Alonso.
„Určitě budeme pracovat na tom, abychom byli v příštím roce silní už od začátku: to je náš cíl a tvrdou prací, kterou musíme odvést, toho můžeme dosáhnout. Máme potenciál, máme správné lidi a máme i zařízení na to, abychom byli konkurenceschopní hned od začátku.“
Alonso si je vědom skutečnosti, že letošní titul nejspíše nezíská, neboť jeho ztráta na Sebastiana Vettela je v tuto chvíli 102 bodů. Přesto chce bojovat o vítězství ve zbývajících závodech letošní sezóny: „Jednoznačně chceme vyhrávat, o tom nemůžeme pochybovat. Současně jsme ale realisté. Víme, že v posledních dvou nebo třech závodech jsme nebyli velmi konkurenceschopní a už budeme mít jen minimální vylepšení, takže to zůstane víceméně stejné i v ostatních závodech.“
„Monza je každopádně velmi unikátní. Během každého víkendu pracujeme na sto procent, ale tady je přece jen ještě něco navíc. Cítíme speciální atmosféru a speciální motivaci – počínajíc mechaniky a inženýry. Loňské vítězství v barvách Ferrari bylo úžasné vzhledem k té vášni, kterou k nám lidé v Itálii cítí. Tenhle víkend máme stejný cíl. Chceme, aby se nám dařilo a abychom si to užili,“ uzavřel Alonso.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.