Šéf Ferrari Stefano Domenicalli je přesvědčený, že rok 2011 je posledním, kdy jeho tým zažívá zklamání z neuspokojivých výsledků.
Scuderia se naposledy radovala v roce 2008, když ji Felipe Massa s Kimim Räikkönenem společnými silami zajistili prvenství v Poháru konstruktérů.
Letos podobný úspěch zřejmě nezopakuje, ještě menší šanci její piloti mají na zisk individuální trofeje. Opět se nepodařil vstup do sezóny, v níž dosud vyhráli jediný závod. Za vedoucím Red Bullem zaostávají o 195 bodů, na druhý McLaren ztrácejí 64 bodů.
"Jsme přesvědčeni, že v této sezóně zažíváme zklamání naposledy," cituje Domenicaliho domácí list La Repubblica. "Todt toho vyhrál hodně, ale měl na vybudování vítězného a mimořádně vyváženého týmu čas. Mým cílem je udělat to stejné a ohledně budoucnosti jsem optimistou."
Fernando Alonso se Ferrari uvázal až do roku 2016 (foto: Scuderia Ferrari)
"S tímto Red Bullem... možná to zní šíleně, ale jsem přesvědčený, že budujeme základy neporazitelné struktury. A s varováním: nikoliv s osamělými muži u kormidla, jak to je u Red Bullu s Neweym, ale jako tým.
Alonso tomu věří. Podepsal do roku 2016, je uprostřed své kariéry. Vítěz jako on by to neudělal, kdyby nebyl o tom projektu více než přesvědčený," dodává Domenicali.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.