Šéf Ferrari Stefano Domenicalli je přesvědčený, že rok 2011 je posledním, kdy jeho tým zažívá zklamání z neuspokojivých výsledků.
Scuderia se naposledy radovala v roce 2008, když ji Felipe Massa s Kimim Räikkönenem společnými silami zajistili prvenství v Poháru konstruktérů.
Letos podobný úspěch zřejmě nezopakuje, ještě menší šanci její piloti mají na zisk individuální trofeje. Opět se nepodařil vstup do sezóny, v níž dosud vyhráli jediný závod. Za vedoucím Red Bullem zaostávají o 195 bodů, na druhý McLaren ztrácejí 64 bodů.
"Jsme přesvědčeni, že v této sezóně zažíváme zklamání naposledy," cituje Domenicaliho domácí list La Repubblica. "Todt toho vyhrál hodně, ale měl na vybudování vítězného a mimořádně vyváženého týmu čas. Mým cílem je udělat to stejné a ohledně budoucnosti jsem optimistou."
Fernando Alonso se Ferrari uvázal až do roku 2016 (foto: Scuderia Ferrari)
"S tímto Red Bullem... možná to zní šíleně, ale jsem přesvědčený, že budujeme základy neporazitelné struktury. A s varováním: nikoliv s osamělými muži u kormidla, jak to je u Red Bullu s Neweym, ale jako tým.
Alonso tomu věří. Podepsal do roku 2016, je uprostřed své kariéry. Vítěz jako on by to neudělal, kdyby nebyl o tom projektu více než přesvědčený," dodává Domenicali.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.