Změny v pravidlech týkající se výfuků budou schváleny na příštím zasedání Světové rady motosportu FIA. Týmy již pracují na nových vozech a znají jejich předběžné znění.
Ačkoliv omezení mapování motorů a foukání výfuků bylo platné pouze pro Velkou cenu Británie, o změně umístění výfuků a jejich regulaci se diskutuje stále. Původním plánem bylo, že budou muset končit 330 mm za osou zadních kol nad difuzorem - ten byl ale kvůli možné zneužitelnosti zrušen.
Dle posledního znění budou muset výfuky končit v horní části monopostu před zadním křídlem s tím, že posledních 10 cm potrubí má být podrobněji regulováno.
Technický ředitel Sam Michael z Williamsu, který již také zahájil práce na novém voze FW34, přestože přesné znění pravidel ještě nebylo schváleno, popisuje: "Jsme omezeni tím, že nemůžeme mít výfukové difuzory. To bylo jednomyslně schváleno Technickou pracovní skupinou, všichni tedy vědí, jak pokračovat [v návrhu vozů pro příští rok]."
Výfuky u podlahy budou příští rok zakázány (foto: Christophe Malbranque)
"Je tam spousta detailních rozměrů, nejjednodušeji bych to ale popsal jako vyústění výfuků v horní části s tím, že jsou pevně dány rozměry a úhel posledních 100 mm," prozrazuje Michael pro Autosport.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.