Změny v pravidlech týkající se výfuků budou schváleny na příštím zasedání Světové rady motosportu FIA. Týmy již pracují na nových vozech a znají jejich předběžné znění.
Ačkoliv omezení mapování motorů a foukání výfuků bylo platné pouze pro Velkou cenu Británie, o změně umístění výfuků a jejich regulaci se diskutuje stále. Původním plánem bylo, že budou muset končit 330 mm za osou zadních kol nad difuzorem - ten byl ale kvůli možné zneužitelnosti zrušen.
Dle posledního znění budou muset výfuky končit v horní části monopostu před zadním křídlem s tím, že posledních 10 cm potrubí má být podrobněji regulováno.
Technický ředitel Sam Michael z Williamsu, který již také zahájil práce na novém voze FW34, přestože přesné znění pravidel ještě nebylo schváleno, popisuje: "Jsme omezeni tím, že nemůžeme mít výfukové difuzory. To bylo jednomyslně schváleno Technickou pracovní skupinou, všichni tedy vědí, jak pokračovat [v návrhu vozů pro příští rok]."
Výfuky u podlahy budou příští rok zakázány (foto: Christophe Malbranque)
"Je tam spousta detailních rozměrů, nejjednodušeji bych to ale popsal jako vyústění výfuků v horní části s tím, že jsou pevně dány rozměry a úhel posledních 100 mm," prozrazuje Michael pro Autosport.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.