Změny v pravidlech týkající se výfuků budou schváleny na příštím zasedání Světové rady motosportu FIA. Týmy již pracují na nových vozech a znají jejich předběžné znění.
Ačkoliv omezení mapování motorů a foukání výfuků bylo platné pouze pro Velkou cenu Británie, o změně umístění výfuků a jejich regulaci se diskutuje stále. Původním plánem bylo, že budou muset končit 330 mm za osou zadních kol nad difuzorem - ten byl ale kvůli možné zneužitelnosti zrušen.
Dle posledního znění budou muset výfuky končit v horní části monopostu před zadním křídlem s tím, že posledních 10 cm potrubí má být podrobněji regulováno.
Technický ředitel Sam Michael z Williamsu, který již také zahájil práce na novém voze FW34, přestože přesné znění pravidel ještě nebylo schváleno, popisuje: "Jsme omezeni tím, že nemůžeme mít výfukové difuzory. To bylo jednomyslně schváleno Technickou pracovní skupinou, všichni tedy vědí, jak pokračovat [v návrhu vozů pro příští rok]."
Výfuky u podlahy budou příští rok zakázány (foto: Christophe Malbranque)
"Je tam spousta detailních rozměrů, nejjednodušeji bych to ale popsal jako vyústění výfuků v horní části s tím, že jsou pevně dány rozměry a úhel posledních 100 mm," prozrazuje Michael pro Autosport.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.