Čtyři kola, po která byl v průběhu Velké ceny Belgie na trati safety car, otočil podle Fernanda Alonsa závod a pomohl k vítězství Sebastianovi Vettelovi.
Úřadující mistr světa trápící se s pneumatikami jeho výjezdu po kolizi Hamiltona s Kobajašim využil ke druhé zastávce v boxech, zatímco Alonso, jenž do té doby stavěl pouze jednou, o část své výhody během zpomalovací fáze přišel.
Rozhodnutí týmu nepovolat jej v té době ke druhé zastávce podle něj bylo správné, i přesto, že se do konce propadl až na čtvrté místo.
"Safety car vyjel na trať, když jsme na pneumatikách měli odjeta čtyři kola. Byly v dobrém stavu, rozhodli jsme se tudíž zůstat na dráze. Myslím, že to pro nás byla správná volba. Otevřelo nám to možnost vyhrát závod," popisuje Alonso.
"Žel Vettel během své zastávky přišel pouze o jedno místo s Webberem a jen těsně porazil Rosberga. Po restartu předjel Webbera v první zatáčce, takže se potom moc netrápil s provozem. Myslím, že naše rozhodnutí tedy bylo dobré, ale faktory kolem safety caru byly pro Sebastiana velmi příznivé."
Po nárazu zezadu v první zatáčce (foto: Scuderia Ferrari)
Hned po startu měl Alonso štěstí, když do něj zezadu vrazil Jaime Alguersuari, do něhož to napálil Bruno Senna. Alguersuari si o Ferrari ulomil přední závěs, Fernando však naštěstí žádnou újmu neutrpěl a mohl dokončit závod.
"Brzdil jsem na vnějšku a cítil jsem, že mi někdo vrazil do zadní pneumatiky. V tu chvíli jsem si myslel, že je auto poškozeno, ale mohl jsem jet problémů dále. Ovládalo se dobře a z boxu mi řekli, že nevidí žádný problém, ať pokračuji. Měl jsem tedy štěstí, že jsem mohl dále bez obtíží jezdit.
Kvalifikace byla zvláštní s podivnými podmínkami, kdy lidé měli mokrá nastavení. A byli tam někteří, jež nejsou zvykli postupovat do Q3, a proto byl start pro nás obtížným momentem. Proto je velmi důležité se vždy kvalifikovat mezi nejlepšími třemi či čtyřmi, abyste se tomu vyhnuli," dodává Alonso.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.