Ve třetím tréninku na VC Belgie hrálo hlavní roli počasí. Hustě pršelo, takže toho nikdo moc nenajezdil. Nejrychlejší kolo zajel Mark Webber.
Před začátkem tréninku byla teplota vzduchu 14°C, trať byla ještě o dva stupně teplejší. Co je důležité, hustě pršelo, což ovlivnilo první polovinu tréninku.
Po začátku tréninku se nikdo na trať příliš nehrnul, Jerome D'Ambrosio po instalačním kole zmizel zpět do garáže.
"Je tu hodně vody," hlásil krátce poté do rádia Sergio Pérez. Nutno dodat, že jel na přechodných pneumatikách. Prakticky na to samé si však stěžovali i ti, co měli na vozech pneumatiky do extrémního mokra.
Trať opravdu velmi klouzala, kdo byl na trati, ten se téměř pořád potýkal s aquaplaningem. Podle Jensona Buttona byly podmínky "ještě horší než v Kanadě."
V první půlhodině se tedy nic dalšího nestalo, všichni se vrátili do garáží, aby další postup konzultovali s inženýry a mechaniky.
Podmínky se sice moc nezlepšily, ale nedalo se nic dělat, kdo chtěl získat nějaká data, musel na trať, prvním odvážlivcem byl Daniel Ricciardo, ale hned se zase vrátil do boxů.
Když se trénink přehoupl do své druhé poloviny, trať se zaplnila vozy, první časy zajeli Buemi, Vettel a Alguersuari, pohybovaly se nad hranicí dvou minut a deseti sekund.
Jezdci Ferrari toho dnes moc nenajezdili, Massa zajel až 23. čas, Alonso neměl dokonce čas žádný.
Postupem času začala trať alespoň trochu osychat a tím pádem byla mnohem sjízdnější, nicméně viditelnost byla stále velmi špatná.
Je dost dobře možné, že podobné podmínky budou panovat i během kvalifikace a závodu, proto raději týmy šetřily mokré i pneumatiky, kterých mají, stejně jako ostatních specifikací, jen omezené množství.
Nico Rosberg však svému týmu moc radost neudělal, když ke konci tréninku propíchl pravou přední pneumatiku a musel zpět do boxů.
Konec tréninku se kvůli již zmíněnému šetření pneumatik neodehrál v duchu soupeření o nejlepší čas, jak býváme u třetích tréninků zvyklí. Stejně tak se dá těžko určit, kdo bude nejrychlejší v odpolední kvalifikaci, jelikož jak můžete vidět v tabulce nahoře, moc se toho natrénovat nestihlo.
Mohlo by tedy dojít i k překvapivým výsledkům, na to si však musíme počkat až do samotné kvalifikace.
Po skončení třetího tréninku měl na svém kontě nejrychlejší čas, tedy 2:8,988 min, Australan Mark Webber, který dnes slaví své 35. narozeniny. Má tedy co slavit, kromě nejlepšího času v tréninku také dnes podepsal novou smlouvu s Red Bullem pro rok 2012.
Jen těsně za ním, s odstupem 0,058 min, skončil Lewis Hamilton, třetí byl Jaime Alguersuari na Toro Rosso.
Počty kol ujetých ve 3. tréninku
Pořadí a nejlepší časy všech jezdců si můžete prohlédnout v tabulce pod článkem. Fernando Alonso nezajel žádné měřené kolo, proto mu náleží poslední místo.
Přehled maximálních rychlostí: 1. Schumacher - 311 km/hod, 2. Kovalainen - 305, 3. Kobajaši - 303, 4. Rosberg - 302, 5. Trulli - 301, 6. Barrichello - 300.
Přehled všech časů: zde (pdf).
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.