Ve třetím tréninku na VC Belgie hrálo hlavní roli počasí. Hustě pršelo, takže toho nikdo moc nenajezdil. Nejrychlejší kolo zajel Mark Webber.
Před začátkem tréninku byla teplota vzduchu 14°C, trať byla ještě o dva stupně teplejší. Co je důležité, hustě pršelo, což ovlivnilo první polovinu tréninku.
Po začátku tréninku se nikdo na trať příliš nehrnul, Jerome D'Ambrosio po instalačním kole zmizel zpět do garáže.
"Je tu hodně vody," hlásil krátce poté do rádia Sergio Pérez. Nutno dodat, že jel na přechodných pneumatikách. Prakticky na to samé si však stěžovali i ti, co měli na vozech pneumatiky do extrémního mokra.
Trať opravdu velmi klouzala, kdo byl na trati, ten se téměř pořád potýkal s aquaplaningem. Podle Jensona Buttona byly podmínky "ještě horší než v Kanadě."
V první půlhodině se tedy nic dalšího nestalo, všichni se vrátili do garáží, aby další postup konzultovali s inženýry a mechaniky.
Podmínky se sice moc nezlepšily, ale nedalo se nic dělat, kdo chtěl získat nějaká data, musel na trať, prvním odvážlivcem byl Daniel Ricciardo, ale hned se zase vrátil do boxů.
Když se trénink přehoupl do své druhé poloviny, trať se zaplnila vozy, první časy zajeli Buemi, Vettel a Alguersuari, pohybovaly se nad hranicí dvou minut a deseti sekund.
Jezdci Ferrari toho dnes moc nenajezdili, Massa zajel až 23. čas, Alonso neměl dokonce čas žádný.
Postupem času začala trať alespoň trochu osychat a tím pádem byla mnohem sjízdnější, nicméně viditelnost byla stále velmi špatná.
Je dost dobře možné, že podobné podmínky budou panovat i během kvalifikace a závodu, proto raději týmy šetřily mokré i pneumatiky, kterých mají, stejně jako ostatních specifikací, jen omezené množství.
Nico Rosberg však svému týmu moc radost neudělal, když ke konci tréninku propíchl pravou přední pneumatiku a musel zpět do boxů.
Konec tréninku se kvůli již zmíněnému šetření pneumatik neodehrál v duchu soupeření o nejlepší čas, jak býváme u třetích tréninků zvyklí. Stejně tak se dá těžko určit, kdo bude nejrychlejší v odpolední kvalifikaci, jelikož jak můžete vidět v tabulce nahoře, moc se toho natrénovat nestihlo.
Mohlo by tedy dojít i k překvapivým výsledkům, na to si však musíme počkat až do samotné kvalifikace.
Po skončení třetího tréninku měl na svém kontě nejrychlejší čas, tedy 2:8,988 min, Australan Mark Webber, který dnes slaví své 35. narozeniny. Má tedy co slavit, kromě nejlepšího času v tréninku také dnes podepsal novou smlouvu s Red Bullem pro rok 2012.
Jen těsně za ním, s odstupem 0,058 min, skončil Lewis Hamilton, třetí byl Jaime Alguersuari na Toro Rosso.
Počty kol ujetých ve 3. tréninku
Pořadí a nejlepší časy všech jezdců si můžete prohlédnout v tabulce pod článkem. Fernando Alonso nezajel žádné měřené kolo, proto mu náleží poslední místo.
Přehled maximálních rychlostí: 1. Schumacher - 311 km/hod, 2. Kovalainen - 305, 3. Kobajaši - 303, 4. Rosberg - 302, 5. Trulli - 301, 6. Barrichello - 300.
Přehled všech časů: zde (pdf).
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.