Ve třetím tréninku na VC Belgie hrálo hlavní roli počasí. Hustě pršelo, takže toho nikdo moc nenajezdil. Nejrychlejší kolo zajel Mark Webber.
Před začátkem tréninku byla teplota vzduchu 14°C, trať byla ještě o dva stupně teplejší. Co je důležité, hustě pršelo, což ovlivnilo první polovinu tréninku.
Po začátku tréninku se nikdo na trať příliš nehrnul, Jerome D'Ambrosio po instalačním kole zmizel zpět do garáže.
"Je tu hodně vody," hlásil krátce poté do rádia Sergio Pérez. Nutno dodat, že jel na přechodných pneumatikách. Prakticky na to samé si však stěžovali i ti, co měli na vozech pneumatiky do extrémního mokra.
Trať opravdu velmi klouzala, kdo byl na trati, ten se téměř pořád potýkal s aquaplaningem. Podle Jensona Buttona byly podmínky "ještě horší než v Kanadě."
V první půlhodině se tedy nic dalšího nestalo, všichni se vrátili do garáží, aby další postup konzultovali s inženýry a mechaniky.
Podmínky se sice moc nezlepšily, ale nedalo se nic dělat, kdo chtěl získat nějaká data, musel na trať, prvním odvážlivcem byl Daniel Ricciardo, ale hned se zase vrátil do boxů.
Když se trénink přehoupl do své druhé poloviny, trať se zaplnila vozy, první časy zajeli Buemi, Vettel a Alguersuari, pohybovaly se nad hranicí dvou minut a deseti sekund.
Jezdci Ferrari toho dnes moc nenajezdili, Massa zajel až 23. čas, Alonso neměl dokonce čas žádný.
Postupem času začala trať alespoň trochu osychat a tím pádem byla mnohem sjízdnější, nicméně viditelnost byla stále velmi špatná.
Je dost dobře možné, že podobné podmínky budou panovat i během kvalifikace a závodu, proto raději týmy šetřily mokré i pneumatiky, kterých mají, stejně jako ostatních specifikací, jen omezené množství.
Nico Rosberg však svému týmu moc radost neudělal, když ke konci tréninku propíchl pravou přední pneumatiku a musel zpět do boxů.
Konec tréninku se kvůli již zmíněnému šetření pneumatik neodehrál v duchu soupeření o nejlepší čas, jak býváme u třetích tréninků zvyklí. Stejně tak se dá těžko určit, kdo bude nejrychlejší v odpolední kvalifikaci, jelikož jak můžete vidět v tabulce nahoře, moc se toho natrénovat nestihlo.
Mohlo by tedy dojít i k překvapivým výsledkům, na to si však musíme počkat až do samotné kvalifikace.
Po skončení třetího tréninku měl na svém kontě nejrychlejší čas, tedy 2:8,988 min, Australan Mark Webber, který dnes slaví své 35. narozeniny. Má tedy co slavit, kromě nejlepšího času v tréninku také dnes podepsal novou smlouvu s Red Bullem pro rok 2012.
Jen těsně za ním, s odstupem 0,058 min, skončil Lewis Hamilton, třetí byl Jaime Alguersuari na Toro Rosso.
Počty kol ujetých ve 3. tréninku
Pořadí a nejlepší časy všech jezdců si můžete prohlédnout v tabulce pod článkem. Fernando Alonso nezajel žádné měřené kolo, proto mu náleží poslední místo.
Přehled maximálních rychlostí: 1. Schumacher - 311 km/hod, 2. Kovalainen - 305, 3. Kobajaši - 303, 4. Rosberg - 302, 5. Trulli - 301, 6. Barrichello - 300.
Přehled všech časů: zde (pdf).
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.
Lewis Hamilton nezažívá ve Ferrari zrovna pohádkový příběh. Teď se k názoru Ralfa Schumachera přidal i bývalý jezdec Red Bullu, který se domnívá, že britský šampion by po sezoně 2025 mohl Formuli 1 definitivně opustit.
Carlos Sainz se stal oficiálním ambasadorem nadcházející Velké ceny Španělska, která se poprvé pojede v Madridu. Tímto krokem nejen posiluje svou pozici mezi domácími fanoušky, ale i pomáhá zvyšovat prestiž této nové městské Grand Prix.