Mark Webber bude závodit za Red Bull i příští rok. Tým potvrdil, že se s Australanem dohodl na roční prodloužení jeho smlouvy.
Webber, jenž dnes završí 35. rok svého života, v týmu působí od roku 2007. V podstatě za něj jezdil i v letech 2003 a 2004, kdy byl registrován pod jménem Jaguar. S Red Bullem stanul 25krát na pódiu, 9krát vyhrál kvalifikaci a 6krát velkou cenu.
Po spekulacích o neshodách uvnitř týmu a jeho odchodu dnes již máme jasno - Mark bude i příští rok závodit v modrých monopostech rakouské stáje po boku Sebastiana Vettela. Smlouva byla prodloužena v neděli během minulé Velké ceny Maďarska.
"Chci pokračovat v závodění na špici v F1, takže při rozhodování, zda zůstat v Red Bullu další rok, nebylo o čem přemýšlet. Má motivace získávat ty nejlepší možné výsledky pro sebe i pro tým je stále velmi vysoká," uvádí Webber.
"Během posledních pěti let jsme tvrdě pracovali a prokázali jsme, že dokážeme navrhnout a postavit konkurenceschopné auto, které může vyhrát šampionát. Těším se, až budu dostávat sebe i vůz na limit každý závodní víkend v roce 2012," dodává.
Mark Webber bude závodit za Red Bull i v sezóně 2012 (foto: Red Bull Racing)
Jeho šéf Christian Horner doplnil: "Když jsme si společně sedli a začali hovořit o roce 2012, bylo ihned patrné, že Mark i tým chtějí pokračovat v úspěšném vztahu. Proto souhlasit s ročním prodloužením kontraktu pro sezónu 2012 bylo snadné. Mark zná tým velmi dobře, je s námi od roku 2007 a jeho motivace, fyzická kondice a oddanost je tak vysoká, jako vždy.
Mark Webber a Sebastian Vettel tvoří velmi silnou dvojici, v níž jeden na druhého hodně tlačí. Jsme velmi spokojeni s tím, že se toto složení nezmění ani ve čtvrté sezóně."
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.
Lewis Hamilton nezažívá ve Ferrari zrovna pohádkový příběh. Teď se k názoru Ralfa Schumachera přidal i bývalý jezdec Red Bullu, který se domnívá, že britský šampion by po sezoně 2025 mohl Formuli 1 definitivně opustit.
Carlos Sainz se stal oficiálním ambasadorem nadcházející Velké ceny Španělska, která se poprvé pojede v Madridu. Tímto krokem nejen posiluje svou pozici mezi domácími fanoušky, ale i pomáhá zvyšovat prestiž této nové městské Grand Prix.