Mark Webber bude závodit za Red Bull i příští rok. Tým potvrdil, že se s Australanem dohodl na roční prodloužení jeho smlouvy.
Webber, jenž dnes završí 35. rok svého života, v týmu působí od roku 2007. V podstatě za něj jezdil i v letech 2003 a 2004, kdy byl registrován pod jménem Jaguar. S Red Bullem stanul 25krát na pódiu, 9krát vyhrál kvalifikaci a 6krát velkou cenu.
Po spekulacích o neshodách uvnitř týmu a jeho odchodu dnes již máme jasno - Mark bude i příští rok závodit v modrých monopostech rakouské stáje po boku Sebastiana Vettela. Smlouva byla prodloužena v neděli během minulé Velké ceny Maďarska.
"Chci pokračovat v závodění na špici v F1, takže při rozhodování, zda zůstat v Red Bullu další rok, nebylo o čem přemýšlet. Má motivace získávat ty nejlepší možné výsledky pro sebe i pro tým je stále velmi vysoká," uvádí Webber.
"Během posledních pěti let jsme tvrdě pracovali a prokázali jsme, že dokážeme navrhnout a postavit konkurenceschopné auto, které může vyhrát šampionát. Těším se, až budu dostávat sebe i vůz na limit každý závodní víkend v roce 2012," dodává.
Mark Webber bude závodit za Red Bull i v sezóně 2012 (foto: Red Bull Racing)
Jeho šéf Christian Horner doplnil: "Když jsme si společně sedli a začali hovořit o roce 2012, bylo ihned patrné, že Mark i tým chtějí pokračovat v úspěšném vztahu. Proto souhlasit s ročním prodloužením kontraktu pro sezónu 2012 bylo snadné. Mark zná tým velmi dobře, je s námi od roku 2007 a jeho motivace, fyzická kondice a oddanost je tak vysoká, jako vždy.
Mark Webber a Sebastian Vettel tvoří velmi silnou dvojici, v níž jeden na druhého hodně tlačí. Jsme velmi spokojeni s tím, že se toto složení nezmění ani ve čtvrté sezóně."
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.