Fernando Alonso včera dorazil do Belgie. Ve svém deníku odhaluje, jak trávil letní dovolenou, a přeje vše nejlepší Michaelovi Schumacherovi.
Dovolené skončily, je čas se vrátit na závodní dráhu. Tato dvoutýdenní pauza mi přišla velmi vhod, protože jsem mohl dobít své baterky po opravdu rušném červenci. Bylo příjemné strávit nějaký čas doma s rodinou a přáteli.
Nepodnikal jsem nic zvláštního, ačkoliv jsem se trochu projel po Asturii na kole, z čehož se mezi mými přáteli v této části roku stává něco jako tradice. Letos se k nám připojilo pár kluků z týmu - včetně sportovního ředitele Massima Rivoly. Byla to legrace a také užitečná část přípravy na finální část sezóny.
Dobře víte, jak moc mám rád jízdu na kole, bylo to tedy skvělé se o ní podělit s přáteli, byl jsem překvapený tím, že lidé uvnitř Ferrari sdílejí tento zájem o ní. Kdože vyhrál? Já, ale jen díky tomu, že jsem více fit.
Do Belgie jsem přijel [včera] odpoledne, protože jsem musel navštívit akci mého osobního sponzora Silestone, a večer se dostanu do Spa. Nemůžu se dočkat návrat na trať a pokračování ve šňůře pozitivních výsledků, které se táhnou od Valencie.
Alonso v paddocku (foto: Scuderia Ferrari)
Pro 150° Italii budeme mít několik nových dílů, které - jak doufáme - nám pomohou o trochu vylepšit naši výkonnost. Jsem si dobře vědom toho, že situace v šampionátu je taková, jaká je, ale to neznamená, že bychom hodili flintu do žita. Vždy jsme chtěli vyhrát každý závod - a byť to již nějakou dobu opakuji - body se budou sčítat až na konci. Během minulých týdnů jsem několikrát hovořil se Stefanem [Domenicalim] a mohu vám říci, že je velmi motivovaný: mám rád tohoto ducha, který mi je vlastní.
Bude důležité získat dobré výsledky, protože tým vložil spoustu úsilí do toho, abychom se dostali zpět do hry po obtížném začátku. Všichni naši lidé a fanoušci si to zaslouží.
Zítra začíná něco, co bude velmi zvláštním víkendem pro jednoho pilota, který sehrál velkou roli v historii Formule 1 a obzvlášť Ferrari: pro Michaela Schumachera. Není na mě, aby ho prohlásil za nejlepšího [pilota] všech dob, čísla hovoří za vše: 7 mistrovských titulů, 91 vítězství - neuvěřitelný záznam.
Alonso v těsném souboji se Schumacherem (foto: Mercedes GP)
Michaela chovám ve velké úctě a cítím se být poctěn tím, že jsem mohl závodit po jeho boku. Když jsem přišel do Maranella, ještě více jsem si uvědomil, jak úzké jsou vazby mezi ním a Ferrari, a proto mě obzvlášť potěšilo to, co řekl Stefano na letním Wrooomu těsně před přestávkou.
Nevím, jestli já budu v roce 2021 stále ve Formuli 1, těžko říct - to je jen další potvrzení toho, jak výjimečnou byla Michaelova kariéra. Z mé strany bych chtěl využít této příležitosti a popřát mu z mé strany vše nejlepší před tímto důležitým mezníkem: dvacet let je skutečně úžasným výkonem!
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.